Whitsundays! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Alysia en Lianne - WaarBenJij.nu Whitsundays! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Alysia en Lianne - WaarBenJij.nu

Whitsundays!

Door: alysialianne

Blijf op de hoogte en volg Alysia en Lianne

03 November 2011 | Australië, Airlie Beach

na een leuke avond gehad te hebben in Cairns vertrokken we in de ochtend richting Townsville, wij zijn nog niet echt gewend aan de grootte van dit land, we dachten het zal ongeveer 2/3 uur rijden zijn, bleek het 6 uur rijden zijn oeps...
we kwamen dus in de avond pas aan in Townsville waardoor we niks van Townsville zelf hebben gezien want we wouden graag naar Magnetic Island. de volgende dag hadden we fietsen gehuurd en zijn we op de fiets naar de Ferry gereden (boot) die ons naar het eiland bracht. daar gingen we op de fiets het eiland rond. (najaa lopend de berg op en fietsend de berg weer af) in Magnetic Island hebben we 5 Koala's gezien!!! echt heel erg leuk!!
ook konden we daar wilde walibis voeren ze aten gewoon uit je hand! helaas beet eentje in Lianne der vinger. ook kregen we het allebei voor elkaar om te vallen op een glad stukje Alysia had er een klein sneetje aan overgehouden en Lianne een hele wond op haar been en op haar Skeelers wond (dat weet Jas vast nog wel)

de volgende dag vertrokken we alweer met de *Greyhound* richting Airlie Beach voor 4 nachtjes. in Airlie heb je een hele grote Lagoon(openbaar zwembad) omdat je daar niet im de zee mag zwemmen vanwege de *stingers en jelly fishes*
zaterdag ochtend gingen we Skidiven boven de whitsundays we hebben 10.000 feet gesprongen!! (geen idee hoe hoog het is) maar het was wel heel erg leuk!! we hebben er ook een mooie film en foto's van de film komt als het goed is op youtube maar dat horen jullie nog.
we zijn ook 2 keer uitgeweest in Airlie Beach 1 keer met Halloween en 1 een keer daarvoor. het uitgaan is wel heel leuk de jongens dansen nog meer dan de meiden (het kan dus wel!!) iedereen gaat helemaal los en ze dansen niet alleen op 1 plek, af en toe moet je uitkijken voor je een knal krijgt.
voor de rest hebben we veel bij het zwembad gelegen dus we zijn al lekker bruin en rood.

wel is iemand gehoord die verbrand is op der oren? nou Alysia is dus verbrand op der oren

dinsdag vertrokken we met een 3 daagse boot tocht richting de Whitsundays! we zaten in een groep met 24 mensen en lagen met z'n tweeen in een klein kamertje op het dek. helaas hadden we de eerste dag regen maar de andere dagen was erg mooi.
we hebben 2 keer gesnorkeld en hebben allemaal mooie visjes gezien. woensdag gingen we naar de white haven bay! dat was echt hel erg mooi! het strand daar is helemaal wit en de zee heel mooi blauw! je mocht daar alleen wel zwemmen met een stingersuit vanwege de stingers. verder lekker op het dek gelegen en op de trampolines

we blijven nu 2 dagen hier in Airlie Beach en dan gaan we naar Hervey Bay (13 uur rijden met de greyhound) voor de walvissen(hopen we)

nou dan komt nu Alysia's most Embarrissing Moment: van de week gingen we onze reis een beetje plannen Lianne zou een ticket Sydney-Launceston boeken 6-12-11, Alysia zou 2 tickets boeken Launceston-Melbourne 14-12-11 en Melbourne- Sydney 29-12-11. we waren zo bezig dat alysia ineens het ticket niet op 14-12 had geboekt maar 14-11 oepss.. dat werd dus die avond laat bellen met de organisatie met haar beste engels! gelukkig is het wel gelukt en is het gelukt om het ticket goed te boeken

voor de mensen die dat graag willen weten een beetje onze reis!
- Hervey bay weten nog niet hoelang maar willen daar naar Walvissen kijken en Fraser Island de tour van 3 dagen
- Brisbane paar dagen
- Byron Bay
- 5 dagen op Surfkamp richting Sydney
- (misschien Noosa)
- sydney paar daagjes
- Tasmanie voor een week met een eigen auto die we willen huren
- Melbourne paar dagen
- Great Ocean Road in Jucy Camp
- Sydney met Oud en Nieuw
- Bangkok 5 dagen
als jullie nog tips hebben horen we dat graag!

*Greyhound* --> dat is een bus, je koopt daar een kaartje voor en kan eruit waar jij wil. je moet dat wel van te voren boeken dat je die datum mee wil en waar je eruit gaat. (veel Backpackers pakken de Greyhound)

*stingers en Jelly Fishes* --> dit zijn een soort kwallen als je daardoor word gebeten en je word niet voor 3 minuten geholpen dan ben je dood! vandaar de stingersuits die beschermen je ertegen.

Groetjes Ons!!

- wat vinden jullie van Airco's? in de discotheken en in de bus staat de airco zo koud dat je een dikke trui nodig heb terwijl het buiten 25 graden is. wij vinden dit dus echt niet normaal! en jullie??

htt://picasaweb.google.com/lietjuh5

skydive Lianne: http://www.youtube.com/watch?v=YXz0A-EIyU4&feature=youtube_gdata
skydive Alysia: http://www.youtube.com/watch?v=yB-HnLBv0mM&feature=youtube_gdata

• 03 November 2011 - 05:10

Rene:

ik zit ook in airlie beach nu waar zitten jullie? :) morgen zit ik in rockhampton
    cheers!

• 03 November 2011 - 05:35

Jose..:

Hey meiden, leuk weer wat te horen! Gaat allemaal nog prima daar lees ik, lekker hoor. Hoe gaat het met koken en wassen? Dikke kus van mij

• 03 November 2011 - 06:19

Wim:

Geweldig, dat skydiven moet het ook een keertje gaan doen.
    Was het niet eng ?
    Jammer dat er nog geen foto's zijn

• 03 November 2011 - 06:41

Jasmijn:

Hay meiden!
    Ik miste op dinsdag al een bericht van jullie :P
    Die wond van het skeeleren kan ik me natuurlijk nog herinneren. Istie nu weer zo groot? :(
    Het klinkt wel echt onwijs gaaf allemaal zeg! En van die airco's lijkt me nou niet echt gezond..
    Ik heb trouwens ook nog over jullie gedroomd! Ff in het kort: droomde dat jullie veel eerder naar huis zouden komen :o (De hele droom krijgen jullie nog wel te horen :p )
    Nog heel veel plezier!
    En ik kijk uit naar jullie volgende bericht :)
    Owja! En ik ben ook wel benieuwd of jullie het eten daar lekker vinden. (Hebben ze bruin brood en niet alleen maar uien? ;) )
    xLiefs

• 03 November 2011 - 06:42

Gerard:

Gave filmpjes van het skydiven!

Ik ben jaloers....

Veel plezier nog

Gerard

• 03 November 2011 - 06:46

Bianca:

Hey meiden, geweldig verhaal weer. Het gaat wel supersnel allemaal hè, gelukkig hebben jullie nog hele leuke dingen in het vooruitzicht xx

• 03 November 2011 - 07:25

Bart:

Wat een geweldige reis. Jullie maken wel een hoop mee met jullie beste Engels:) heel veel succes en heel veel plezier met het vervolg van julli leuke trip.

• 03 November 2011 - 07:45

Mitchel:

ìs ook egt weer wat voor alysia he xD
    nou is tog lekker met een trui aan ofniet? nou leuke vakantie nog ;)

• 03 November 2011 - 08:43

Petra:

Heey Meiden,wat leuk jullie verhaal weer te lezen en het filmpje van skydiven,super om dat mee te maken,echt leuk om te zien.veel plezier en tot jullie volgende verslag.

• 03 November 2011 - 09:57

Lisa:

Wauuw die filmpjes van het skydiven zijn echt super!! Echt gaaf dat het helemaal zo is opgenomen! Heeeel veel plezier nog meiden!!

• 03 November 2011 - 12:43

Linda Bronius:

hoi Alysia en Lianne dat skydive zag er gaaf uit niet lekker als de airco zo koud sta en niet aanpappen als jullie uit gaan met de australische boys he

• 03 November 2011 - 13:30

Oma Bijl:

leuk om je te zien te hebben met het skydive leuk om jullie verhaal te lezen nog heel veel plezier met de rest van jullie vakantie groetjes eeen t0t zienns meiden

• 03 November 2011 - 16:07

Annika:

Hee meiden!!

Jullie hebben weer veel gezien, gedaan en meegemaakt! De skydive filmpjes zijn echt heel gaaf! Wel gek om jullie zo te zien hoor, zo ver weg maar ook zo dichtbij;) Jullie hebben iig al bij een man op schoot mogen zitten:P
    Nee die airco is echt niet goed! Daar krijg je een Bulgarije effect van!
    Ik hoorde dat jullie ook regelmatig contact hebben met Rene, wat leuk! Doe hem maar de groeten als jullie hem zien! xxx

• 03 November 2011 - 16:35

Cyntia:

die filmpjes zijn zo cooooool!
    ben nu echt super jaloers!
    de foto's ga ik ga de training te kijken.
    we missen je echt super erg!
    nog maar 62 dagen, dan zijn jullie weer thuis!
    heel veel plezier nog, xx

• 03 November 2011 - 19:08

Mandy:

wow die foto's zijn leuk!kwamen die dieren zo dichtbij

• 04 November 2011 - 07:42

Conny Van Daalen:

Ik ben jaloers op je skidive. Wat een ontzettende gave ervaring. Leuk dat ze er een film van gemaakt hebben

• 04 November 2011 - 11:56

Mandy:

wow julllie sporen ook echt niet he?? dat filmpie van dat skydive dat is super eng. vonden jullie dat niet eng??

• 04 November 2011 - 15:10

Peter:

hallo meiden,
    wil je al verkering met mij Alysia?
    dan gaan we samen skyive!
    lijkt mij heel erg spannend
    nog heel erg veel plezier!
    groetjes Peter

• 04 November 2011 - 16:22

Emma:

Heee,

Echt super leuk te lezen dat jullie daar zoveel meemaken en het natuurlijk enorm naar je zin hebben!

Nog heeel veel plezier en geniet er natuurlijk van!
    xx.

• 05 November 2011 - 10:03

Fleur:

het is echt een supergaaf filmpje!
    we missen je nog steeds op de trainingen! je maakt echt superveel mee dat wil ik oook! maar je bent gelukkig nog niet door een gifitig ding gebeten ofzo!
    xxx

• 05 November 2011 - 10:06

Judith:

Wooow wat een gave filmpjes !! Dat jullie dat durfden zeg :D Heel veel plezier verder!

• 06 November 2011 - 14:55

Ton En Sylvia Peters:

Gelukkig is het om boeken van het ticket goed gegaan.Zo te lezen zijn er wel veel enge beesten.Verder lijkt ons dat skydiven best wel spannend.Knap dat jullie dat gedaan hebben. Groetjes Ton en Sylvia.

• 06 November 2011 - 21:03

Carola:

Wat gaaf dat jullie naar Tasmanie gaan heb ik een programma over gezien op TV het is daar prachtig.
    Top dat de mannen daar wel willen dansen...en je kan in ieder geval niet gaan zweten met de airco aan xxxx

• 07 November 2011 - 17:11

Erika:

Meiden, helemaal te gek, wat een sensatie. De wind door je haren, de vrijheid die je ervaar. En helemaal geen angst van jullie gezichten af te lezen, alleen maar blijheid. :-D

Veel plezier verders.

• 07 November 2011 - 19:48

Jpyce:

Heei
    Egt super leuk dat skydiven, en al die andere dingen, maar we missen je wel hoor alys.
    :$

• 09 November 2011 - 16:44

John Jennifer +kids:

Hey alysia en lianne

alles okwe daar zo
    Wij geloven het wel na zo,n bericht
    En het is we raar dat jullie daar nu lekker weer hebben en wij te blauw bekken van de kou(indd raar met 25gr een warme trui)
    Geniet allebei van de mooie stranden en alles wat je nog gaat doen en wij sturen vast nog wel een mail of berichtje naar jullie
    Meiden tot gauw

groetjes John Jennifer en de kinds Romy en Stef

• 10 November 2011 - 20:54

Karin:

Heyhey! Leuk om weer te lezen. Mijn reacties komen wel laat, maar heb het erg druk gehad. Alys je kan het niet laten heh om niet op een trampoline te springen ;) Met hoeveel jongens ben je nou al op de foto geweest :P Dat willen de meiden op de gym errrug graag weten! ;) Xx!

• 15 November 2011 - 17:21

Kirsten:

heey alysia leuk filmpje was het leuk?