Never forget Fraser - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Alysia en Lianne - WaarBenJij.nu Never forget Fraser - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Alysia en Lianne - WaarBenJij.nu

Never forget Fraser

Door: alysialianne

Blijf op de hoogte en volg Alysia en Lianne

18 November 2011 | Australië, Brisbane

Na de Whitsundays en Airlie Beach zijn we doorgereisd naar Hervey Bay waar we 5 dagen bleven en daarna een trip van 3 dagen naar Fraser Island hadden gepland. In die 5 dagen wilden we een whale watching doen, maar helaas waren we net een week te laat waardoor we geen walvissen hebben gezien en 5 dagen mosten doorbrengen in Hervey Bay. Hier is dus echt niks te doen. We begrijpen dan ook dat iedereen verbaasd vroeg waarom we hier 5 dagen wilden verblijven en wat we dan doen daar... Njah die 5 dagen werden 5 dagen van strand en botanic gardens.. best te doen dus, maar niet echt spectaculair.. Wel hebben we in de botanic gardens eindelijk schildpadden gezien! heel fijn aangezien we 1,5 uur heen en 1,5 uur terug moesten lopen hiervoor.. In de zee hebben we ook een beest gezien, heel groot en het spetterde in het water. Wij helemaal enthousiast vragen aan de receptie wat dit voor geweldige creatie was, bleek het waarschijnlijk gewoon een tonijn of een grote normale vis te zijn geweest..

Na deze fantastische avonturen in Hervey, gingen we naar Fraser. Donderdag ontmoetten we onze groep waarmee we boodschappen moesten doen. Dat valt niet mee, boodschappen doen voor 9 mensen en iedereen tevreden houden. Het kwam er dus op neer dat we alles kochten wat iedereen wilde en laten Alys en ik nou net niet veel eisen hebben, behalve goedkoop. Dit werd het helaas niet, we betaalden 23 dollar per persoon voor die 3 dagen + 10 dollar voor pizza op die laatste dag.. Dus wij hebben ons tonnetje rond gegeten op fraser, we blijven hollanders he: ik betaal dus ik krijg! ;)
Fraser zelf was ontzettend gaaf en de groep wass heel leuk! uiteindelijk waren we met een kleine groep van 11 (2 waren te laat). We begonnen te rijden over zand, een echte bumpy ride! hierna is Lianne ook maar naar de voorkant van de 4WD verkast.. We kwamen bij central station waar we wat info over fraser en de planten kregen. Hier deden we ook een korte wandeling waar we veel gekko's en hagedissen zagen, heel groot en mooi! leuk ook dat sommigen hiervoor bang waren.. Hierna reden we door naar een meer met tea tree olie erin, dus goed voor de huid! ook heel leuk want we waren hier de enigen. Het volgende meer konden we niet zwemmen en het meer erna wel, waar we weer alleen waren! dit was het bekende lake Wabby, omringd door zandduinen die we even hebben beklommen in 30 graden en brandende zon :) Aan het eind van deze eerste dag kwamen we aan bij het kamp: een tentenkamp met tenten en een keukentent, gelijk aan zee! Heel gaaf, maarr waar waren de wc's? die bleken dus alleen bereikbaar met de auto of een uurtje lopen en hierdoor hebben we wat lessen wildplassen in de duinen gehad. En ongelooflijk maar waar: wij hebben gewildplast! het was rampzalig, maar het lukte! Alys heeft mazzel met haar sterke blaas en hoefte alleen savonds. Lianne heeft iets minder mazzel en moest ook snachts de tent uit. Dit duurde een uur voordat de angst verdwenen was om tussen de dingos in de duinen te gaan zitten, maar we leven nog! die dingos hebben we overigens niet gezien, waar we heel erg van balen! wel hebben deze schattige Paddy-look-a-likes onze watermeloen en bbqworstjes aangevallen in de nacht, bleek dus een half uur voor liannes toiletbezoek te zijn geweest.. pech voor haar, geen dingos gezien, aan de andere kant geluk want niet aangevallen door een dingo!
De tweede dag begonnen we met een frisse duik in Eli Creek, een heel koud stromend beekje. Was wel heel leuk om met de stroom mee te gaan! Zelfs Alys is het water in geweest *applaus ;) hierna gingen we naar champagne pools. Klinkt goed! Het bleek echter geen champagne zwembad te zijn, maar golven uit de zee die over rotsen sloegen en zo het water in de pools liet schuimen, ook weer heel leuk! Deze dag hebben we ook nog wat rode rotsen en pinnacles (gekleurd zand) bekeken..
De laatste dag zijn we naar het bekende lake MC Kenzie geweest. Wow eindelijk dachten wij, het mooie, blauwe meer van Fraser, het meer van de foto's! Helaas voor ons zagen we bergen toeristen en geen zon.. het meer was mooi, maar de lol was door die toeristen iets minder, je kunt net zo goed naar de Wollebrand om mensen te kijken ;)
De afsluiter was heel relaxed: een luxe resort met een (koude) jacuzy! Klinkt niet goed, maar was heerlijk! zeker na 3 dagen niet douchen en zoet en zout water en veel stof, kwam dit (schone) zwembad als geroepen! We hadden hier een klein uurtje en toen vertrok de ferry naar Hervey Bay terug. We hadden ook 3 snuggere Zweden in de groep die dachten even een middagdutje te doen. Pech voor hen, ze misten de ferry! Dit betekende 3 uur langer Fraser en terug met de ferry en de bus.. of dit nou zoveel pech was weten we nog steeds niet: 3 uur langer fraser! Waarom zijn wij zo braaf op tijd?? :|
Wij hebben op Fraser uiteraard ook de 4WD bestuurd. Lianne blunderde gelijk al, ze wilde rijden met de handrem, dan gaat ie niet zo hard he! De dag erna nog maar eens geprobeerd en toen ging het wel goed gelukkig! tuurlijk dat rare ding laten afslaan en een paar keer naar de verkeerde kant gegrepen om te schakelen, maar daarna heerlijk over het strand gereden! Langs de zee, wow!!! Alys heeft Lianne afgelost en reed dezelfde weg terug naar het strand. Ook zij liet hem afslaan, maar reed daarna zo het strand op, alleen had zij moeite met de kant van de weg omdat het stuur dus verkeerd zat, maar dat maakt niet uit, we hebben allebei heel veilig en verantwoord over het strand gescheurd! YEAH!

Na Fraser zijn we doorgereisd naar Noosa: het eerste surfplaatsje! duss: de eerste surfdudes!! Wij hebben heerlijk gebodyboard op dit strand met leuke golven, vonden we al helemaal te gek en we kunnen dus niet wachten om echt te leren surfen, wat 23 november gaat gebeuren :) Dit keer was het leuk om verder te reizen met een groepsgenootje: Sabrina, met haar hebben we op het strand afgesproken en later ook nog met 2 duitse meiden uit Hervey, heel gezellig! Tijdens ons wandelingetje door Noosa kwamen we ook onze snuggere Zweden nog tegen, heel grappig om bekenden tegen te komen op andere plaatsen! Lijkt ineens of je elkaar goed kent, terwijl je pas 3 daagjes (of zelfs maar 1 avond) met elkaar bent opgetrokken.
In Noosa hebben we ook besloten dat we in Fraser zoveel hadden gegeten en dat we in Australie zo weinig echt sporten (we missen onze thuissporten!).. We zijn gaan hardlopen! Volgende ongelooflijke verhaal van vandaag! We hebben echt hardgelopen en willen dit (net als de Ozzies) vol gaan houden, 2x per week.. tussendoor deden we wat leuke fitnessoefeningen zoals crunches en squats, wat het hardlopen leuker maakte. the day after hadden we allebei wel wat spierpijn en rugpijn (Lianne) en beenpijn (Alysia), maar een goed gevoel *schouderklopje voor ons!
In Noosa heb je ook een National Parkm, wij besloten dit te gaan bekijken. Heel tof, want we liepen over rotsen en bergen langs de zee en spotten daar wilde dolfijnen!! Toch nog mazzel met wilde dieren! Zo gaaf dat we die hebben gezien in die prachtige blauwe zee en mooie omgeving met zon! hierna wilden we door het bos terugwandelen en eventueel nog een koala spotten. Helaas verdwaalden we hier waardoor we zonder water en wc uren rondgedwaald hebben.. Hierna trakteerden we onszelf op een heerlijk ijsje! Totaal hebben we zo'n 25 km gelopen over stenen en zandpaadjes, dus goede training voor de 4daagse dachten wij zo..

Nu zijn we in Brisbane, een grote stad! Gisteren wilden we een nieuwe bikini kopen, maar die hebben we hier niet veel.. Ze verkopen hier bergen jurkjes! maar niet de jurkjes die wij willen dus we hebben ons geld nog in de portemonnee! We hoorden dat je hier moest gaan stappen, maar er leeft niet heel veel hier, een paar cafeetjes waar mensen rustig wat drinken en de hostels waar de dronken jongeren zitten. Wij hebben een wandeling door een mooi parkje gemaakt :p haha stappen doen we wel in Byron Bay en dan goed!
In Brisbane begint het ook kerst te worden, heel leuk: etalages met sneeuw en kerstmannen en kinderen in korte broeken! wat klopt hier niet?? Ook wij kijken hiernaar in onze korte broek, heel raar! in een soort bijenkorf hadden ze zelf een kerstman om mee op de foto te gaan en een kerstreintje voor de kleintjes! Helaas blijken we nu ineens te groot, is ookl nooit eens goed! :(

Er waren nogal wat vragen over ons eten. We hebben geen problemen hiermee, alys lust geen witbrood, dus we eten bruinbrood, Lianne eet pasta en kaas en alys pasta en pindakaas op brood. Verder vaak toast voor ontbijt met chocoladepasta :) savonds eten we vaak pasta of rijst met vlees en groente dat het goedkoopste is.. hierdoor eten we meerdere dagen hetzelfde, maar dat is prima, thuis willen we wel graag weer gevarieerd eten! we hebben ook weer een beefpie op! Heel lekker australische taartje met vlees erin en bijvoorbeeld champigons, kaas, bacon of wat je wenst.. en we hebben de bekende verslavende timtams op! chocoladekoekjes met chocolade eromheen en zachte chocoladevulling (droom!) De waterkoker van Anneke hebben we nog niet nodig gehad, maar straks met oudjaar in Sydney gaan we die veel gebruiken. We zitten dan in een hotel omdat dit goedkoper was dan een hostel! maar dit betekent dus geen keuken!

Weer een heel verhaal! Maarja vorige keer was 2 weken geleden en we doen zoveel in 2 weken! Helaas is internet nog steeds rampzalig en lukt foto's uploaden nauwelijks.. In de outback ging dit nog het beste :s maar blijf de picasasites allemaal in de gaten houden, soms springt er ineens een fotootje bij ;) de rest volgt in januari..
over fotos gesproken: Alysia heeft een nieuwe camera gekocht, een roze! ze was haar oplader kwijt en opladers zijn hier zo duur, dat ze maar een nieuwe heeft gekocht, dus die gaan we zo uitproberen!

Hoe is het daar verders? Krabben hoorden wij? en de sint is gearriveerd? Hier waren een paar nederlandse meiden die ook iets in hun schoen hadden, maar onze schoentjes zijn nog leeg, vanavond maar een liedje zingen!
Bevallen de eerste echte banen nog van de afstudeerders? en hoe gaat het met de mensen die nog studeren? allemaal mooie resultaten? en heeft onze psycholoog/HRM'er inmiddels al een papiertje op zak (Kelly)?? :)

Bedankt voor jullie reacties op het filmpje van de skydive! Heel leuk om te lezen! Was ook echt heel gaaf en niet eng! Lianne wil nog een keer!

Oo en ons doel: pandorabedels hebben we gevonden, maar ze zijn heel duur en we zien geen kangoeroes, ben dus bang dat we ons doel niet gaan halen, sorry tante Carola!! ;)

Groetjes uit Brisbane!
xX Alysia en Lianne

• 18 November 2011 - 05:26

Jose :

Hey meiden, super om weer wat te lezen! Krabben was een paar dagen, nu weer gewoon koud... Wat zijn jullie al lekker bruin! kus van nun

• 18 November 2011 - 06:32

Wim:

Hoi meiden,
    Leuke verhalen.
    Ook nog bedankt voor de kerstkaart, wel wat vroeg. En wat het eten betreft, we zullen er voor zorgen dat jullie straks weer wat meer variatie zal zijn.

• 18 November 2011 - 06:48

Gerard:

Hallo meiden,
    Gisterenavond nog gedacht aan jullie; ik vond het wel weer tijd voor een update.

Het is al koud, gelukkig niet meer schrappen; maar men voorspelt hier een horror-winter...

Jaloers dus op die lekkere temperaturen. Maar aangezien ik nog steeds niets heb gewonnen bij de staatsloterij, dus een reis naar Australie op korte termijn zit er niet in.

Groet uit donker Amsterdam

Gerard

• 18 November 2011 - 08:46

Angela:

Ik zou lekker nog even in Australië blijven,'t is hier veel te koud! Tot over een maandje of 2!

• 18 November 2011 - 09:42

Annika:

Hee meiden!

Leuk (lang) verhaal! Jullie hebben het goed voor elkaar!
    Hier is het idd erg koud! Hier klopt het wel met de kerst;)
    Lijkt me idd wel raar om te zien, korte broek en sneeuw in de etalages!
    Geniet er weer van en ik kijk al uit naar jullie nieuwe verhaal!
    xxx

• 18 November 2011 - 13:55

Linda:

hoi meiden
    wat een verhalen
    ik had echt de zee uitgerend als ik iets vreemd zag bewegen
    jullie lopen nu meer als ik nog maar zien of we de 4 daagse gaan lopen
    we gaan wel weer lopen als jullie terug zijn
    leuke kerstfoto van jullie
    dat vond bobby ook ik geloof dat hij hem aan stukjes heet gegeten jammer voor mandy en Bart
    nog heel veel plezier

• 18 November 2011 - 15:29

Cyntia:

wat een verhalen zeg!
    maar wel leuke verhalen ;)
    wel zielig dat je niet op de foto met de kerstman mocht! je bent toch zo klein?
    Over 47 dagen ben je alweer thuis, haha, ken je je nog zeker niet voorstellen?
    leuk zeg, zoveel lopen!.. Nog geen blaren, of wel?
    we missen je !

xxxx

• 18 November 2011 - 18:53

Mandy:

hallo
    wat een verhalen leuk!
    Ja ik ben echt heel boos op bobbie ik heb die kerstkaart niet eens gezien toen ik thuis kwam was de kerstkaart opgegeten en zag ik alleen nog een paar stukjes stomme hond

• 18 November 2011 - 19:29

Erika:

Hi girls,

Wat een belevenissen. :-) Jullie schrijven zo leuk, zo komisch. Geweldig zoals jullie overal mee omgaan, het wildplassen, het links rijden. De brave meisjes veranderen in echte wereldburgers. :-D
    Veel plezier verders en tot het volgende spannende reisverhaal

• 19 November 2011 - 08:34

Tamara:

Hee wat leuk weer om wat te lezen over de belevenissen in Aussie. ;) Veel plezier nog daar! Ben inmiddels gestart bij de ABN Lianne.. heel erg wennen met allerlei systemen maar wel al een 1e positieve week achter de rug! Denk wel een team dat me goed zal helpen het relatiemanagersvak eigen te maken ;)

• 19 November 2011 - 19:02

Nadine:

Hee meiden!
    Eindelijk weer een berichtje!!
    Lijkt me idd erg raar om met een korte broek kerst te vieren:p.. Zijn jullie al lekker bruin geworden?
    Nou gelukkig hebben jullie geen problemem met het eten daar;)
    Veel plezier nog:) xx

• 20 November 2011 - 10:13

Bianca:

Hey meiden, hartstikke leuk om weer wat van jullie te horen, kijk er steeds naar uit. Fijn dat het allemaal nog steeds zo goed gaat. Lian, bedankt voor je originele kerstkaart, hij heeft al een mooie plek in de partykamer.
    Groetjes xx

• 20 November 2011 - 20:21

Carola:

Hoi Lianne lief dat je aan je tantetje gedacht hebt hoor en je hebt je doel wel gehaald je hebt er toch voor gekeken jij kan het ook niet helpen dat ze niet te krijgen zijn toch? Wat beleven jullie toch een leuke dingen.
    Vandaag hier somber en mistig weer en nog niets in mij schoen gekregen.
    Nog veel plezier meiden xxxx

• 21 November 2011 - 00:21

Kelly:

haha nee ik heb nog steeds geen papiertje:p

Hardlopen in Australie waauw respect en een erg grappig verhaal:) jmmr dat de fotos niet lukken en ik ga ff opzoek naar je filmpje

xx kelly

• 25 November 2011 - 20:37

Lilian :

heey alysia ik ben heelaas 4 de geworden maar lotte 3de het sgeelde maar 1 tiende en badou hat de wissel bekker goed he

xxx- liliantjee

• 27 November 2011 - 11:44

Leon:

Ha meiden,
    Leuk om te lezen hoe jullie daar jullie tijd doorbrengen =D Helemaal geweldig om te lezen wat voor ondernemingen jullie ervaren..! Ik moet van mijzelf ook nog eens naar New Sealand toe, maar ja, wanneer en met wie;) ? Iig. nog een supergave tijd voor jullie daar, ik hoop dat jullie jezelf vermaken, HAHAHA =p

• 01 December 2011 - 20:04

Karin:

Ohhh ik lees je verhaal nu pas :$ Maar contact via de mail hebben we al Alys! Ik was inderdaad erg benieuwd naar wat jullie eten, dat is dus niet zo gevarieerd :P Grappig van die camera, bizar dat een nieuwe gewoon goedkoper is dan een oplader!