Happy Christmas - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Alysia en Lianne - WaarBenJij.nu Happy Christmas - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Alysia en Lianne - WaarBenJij.nu

Happy Christmas

Door: alysialianne

Blijf op de hoogte en volg Alysia en Lianne

18 December 2011 | Australië, Melbourne

Hee!!

het is bijna kerst, dus alvast een fijne witte kerst gewenst, of zoals ze in Sydney zeiden: Happy christmas! Onze plannen voor kerst zijn als volgt: strand met een tropische fruitlunch en een wijntje, 's-avonds iets wat nog te koop is in de supermarkt met een wijntje (als het lukt want wijn is niet toegestaan in dit hostel, alleen de dure die je in de hostelbar koopt en dan moet je daar dus ook gelijk eten..) en dan een toetje! toetjes eten we hier niet, is namelijk erg duur, dus we willen een lekker fruityoghurt kopen en veel fruitsoorten erin stoppen! kijken we al helemaal naar uit! daarna willen we gaan stappen in Melourne.. tweede kerstdag hebben ze grote sales, net als in Amerika, dus we willen wat gaan winkelen en mensen kijken die elkaar in elkaarslaan voor een shirtje. dan willen we een heerlijk pancake met strawberry en chocolat, wat we veel zien hier, maar niet onbekend is want in frankrijk heb je dat ook overal.. we willen ook een heerlijk ijsje, kies 2 smaken en gooi er iets doorheen, zoals timtams (heerlijk hemelse koekjes!) nu moet alleen het weer nog meewerken voor het strand en verder is het dus een eetkerst, zoals eigenlijk altijd met kerst.. Wat zijn jullie kerstplannen? :)

De weersverwachtingen zijn nog steeds erg onzeker hier, verwacht wordt warmte, zon, regen en onweer.. hopelijk niet met kerst en nieuwjaar.. maarja ook Manly beach hebben we door de regen nog niet gezien.. die zomer hier mag wel een keer beginnen.. schijnt de slechtste zomer sinds jaren te zijn, dus geen reacties meer dat wij moeten genieten van deze heerlijke zomer graag! uitleg waarom:
de afgelopen 3 weken hebben wij overwegend regen en kou gehad. Surfen, 5 dagen, was 4 dagen regen, in Sydney hebben we de toren niet gedaan en Manly niet gezien door de regen. Vervolgens zijn we na Sinterklaas naar Tasmanie gereden, We kwamen aan met heerlijk weer, dus wij blij! Helaas sloeg dit na 2 dagen om en hebben we het heel koud gehad. Het prachtige wineglass bay staat bij ons op de foto in de wolken, de mooie blauwe zee van bay of fires, is bij ons grijs. Cradle Mountain hebben we niet beklommen, het regende, de wandeling van lake st Claire naar Shadow lake zijn we verrot geregend en de nachten waren creperen ipv kamperen! om nog niet te spreken over ons dagje blue mountains: mist, we bleken naar de 3 sisters te kijken, maar die zagen we dus niet.. deze dag was goed weer voorspelt, dus wij in korte broek naar de mountains: Ijskoud! Hier zijn we dus een winkel in gegaan om een lange joggingbroek te kopen. Hierdoor liep Lianne er belachelijk bij, een grijze broek staat niet bij een rood met bruin vest :p Voor de foto's ging het vest dus vaak uit (broek uit gaat iets te ver).. Gelukkig hebben we er nog wel een leuke dag van kunnen maken. We hebben gewandeld langs bergen en watervallen. JE hebt in de mountains een stijle lift, waar Lianne het leuk vond om foto's te maken en dus haar vest uit deed. Veel Japanners staarden haar na toen ze in het karretje ging voor de foto. Hierna Alysia: Zelfde verhaal, ook aangestaard! toen nog wat samen op de foto en weer klaar voor de wandeling, van zitten zonder een vest krijg je het koud namelijk.. Toen we er nog niet uit waren, stormden al die jappen dat karretje in voor foto's! ze vonden ons dus gewoon heel Cool! hierna liepen we onderaan de bergen door bossen terug naar het beginpunt, waar we dus omhoog moesten op de 'giant stairway'. Dit hebben we geweten: 850-900 treden! boven waren we moe, maar de mist was opgetrokken en we hebben gauw nog een foto van de beroemde sisters gemaakt! Als herinnering aan deze vreemde dag willen we onze joggingbroeken bewaren en personaliseren: een blauw BM (Blue Mountains) embleem erop naaien!

De joggingbroeken zijn niet voor niks gekocht. In Tassie hebben we er erg veel plezier van gehad! In Cradle Mountain, Lake St. Claire NP was het namelijk koud! Zo koud dat we een legging, een joggingbroek en een afritsbroek aanhadden + 2 shirtjes en 3 vesten, 2 paar sokken en 2 sjaals.. Voor de duidelijkheid, mensen liepen hier ook met wintermutsen, winterjassen en handschoenen, dus het was echt nodig! ook snachts was Tassie niet te doen in een tent: pyjamabroek, legging, joggingbroek, 2 shirtjes, 3 vesten, 2 sjaals, 2 paar sokken, 2 slaapzakken en nog een handdoek of wat we ook hadden eroverheen.. en nog was het koud! we zijn heel blij dat we hier in een 16 persoonskamer slapen, in een bed en een dik dekbed!

Gelukkig waren er 3 mooie dagen in Tassie: de eerste 2 en de laatste. De eerste dag kwamen we aan en zijn we naar Launceston geweest. De tweede dag spraken we af met Loes (een vroeger buurmeisje van Alys' vader). Was nog een gedoe want op onze camping in gehucht Lilydale hadden we geen bereik en moesten we vanuit een telefooncel bellen! Vervolgens hebben we gezellig gelunched in de Cataract gorge, in Launceston. Hele mooie plaats waar we ook nog even in de zon hebben gelegen! De lunch was heerlijk en het is leuk om af te spreken met voor ons een vreemde vrouw en gewoon 100 uit te kletsen over australie, Nederland, reizen enz. Mensen hier zijn echt heel gastvrij! In tassie kwamen we ook een vrouw (uit monster!) tegen die nu in Perth (west australie) woont. Ze vond het wel leuk als wij langskwamen, wanneer en hoelang we maar willen: Gezellig! haha helaas staat perth niet op de planning, maar super aardig!
De derde dag zijn we echt gaan rondtrekken met onze gehuurde hyundai :) Heel leuk, met een kaart van Tasmanie, verder niks, geen tomtom, geen wegenkaart! we zijn dus naar de stranden aan de oostkust gegaan: Bay of fires, wineglass bay, hier geslapen en naar wineglass bay gelopen de volgende ochtend. Hier werden we gezandstraald en zijn snel weggegaan. zaterdag is er een markt in Hobart, waar we heen wilden, ook op aanraden van Loes. Die markt was echt heel leuk en hier hebben we de kerstman ontmoet! we staan zelfs met deze beroemde man op de foto! wij helemaal blij! om nog blijeer te worden hebben we armbandje en enkelbandje gekocht en een heerlijk ijsje met aardbeien en raspberries gegeten! toen werden we nog blijer want de zon kwam door en we liepen in port arthur in korte mouwen! heerlijk! port arthur was leuk, vooral door dat brandende gevoel van zon op je huid!
hierna kwamen helaas de koudste dagen van onze trip: cradle mountain en lake st claire. Het zal allemaal best heel mooi zijn, maar het was zo koud en nat dat we niet konden genieten. we liepen verkleumd rond, toen het regende moest 1 vest uit omdat we anders geen droge vesten meer hadden, maar op dat moment hadden we het dus nog kouder! op de camoing hadden we gelukkig een dichte keuken met kampvuur! helaas stond overal: no sleeping in the kitchen en lagen we weer in ons minitentje te rillen. Inmiddels waren we ook erg moe door het niet slapen in de kou.. leuk als je dan borden langs de weg ziet: tired? dead! gelukkig leven we nog en de auto ook! het links rijden ging goed! het lastigste was voor Lianne het knipperlicht, dus de ruitenwissers gingen regelmatig aan en voor alysia de bochten op kruispunten in drukke steden.. toch ging alles goed en we konden elkaar corrigeren als we op de verkeerde weghelft reden :p haha toch geen hond op de weg in tassie! rondtouren met een autootje was wel heel leuk! gewoon rondrijden waarheen je ook wilt, lekker lui met de auto heel tassie door! en de auto was warm :)

Na Tassie zijn we naar Melbourne gevlogen, waar Lianne donderdag niet lekker was en zichzelf heeft volgepropt met antigrippine. Gelukkig voelde ze zich vrijdag beter want toen zijn we naar Philip island geweest en hebben we pinguins gezien! Zo leuk! die beestjes komen bij zonsondergang naar het strand om hun baby in de holletjes te voeren. Ineens staat daar dan een gropeje pinguins op het strand dat een levensweg moet afleggen over starnd en rotsen langs zeemeeuwen om bij hun kindje te komen! zie je die minipinguins rennen met die korte pootjes, heel schattig en bizar om te zien. Op de boardwalk konden we ze zien lopen naar de holletje en hoorde je ze ook roepen. Helaas weten we hier niet meer over, maar het leek of moeders riep en kindje dan reageerde, zo niet klinkt dit ieder geval als een leuk sprookje!
deze dag zijn we ook nog naar een wildlifepark geweest en staan we op de foto met een koala! zo gaaf! dat beestje is zo zacht en lief! maar wel een beetje zielig want het arme ding wilde niet meer, gelukkig kreeg hij na ons pauze! in deze tour hadden we trouwens 6 dutchies! was supergezellig! helaas zijn deze dutchies allemaal melbourne weer uit. in het hostel zitten we de afgelopen dagen veel met 2 dutchies, waarme we gister door de stad zijn gaan wandelen en mojito's dronken in de bar, helaas gaan zijn morgen weg uit melbourne, dus kerstmaatjes hebben we nog niet gevonden, maar we hebben het zo wel heel gezellig!

komende dagen gaan we wat winkelen en door de stad huppelen, kerst is hier namelijk levendig! de christmaswindow van Myer (bijenkorfachtige winkel) heeft dranghekken zodat mensen in de rij kunnen staan om de windows te zien. heel gek! deze ramen hebben poppetjes die zingen en bewegen en lampjes die flikkeren, wel heel leuk! verder veel lichtjes ed in de stad en kertwinkels, leuk om te zien allemaal, maar blijft vreemd!
Woensdag gaan we op een 3 daagse tour naar de great ocean road en the grampians. Hier hopen we wat leuke mensen te ontmoeten om kerst mee te vieren.. hopelijk werkt het weerin ons voordeel tijdens deze dagen en worden we van onze stoel geblazen van schoonheid der natuur, zoals onze eerste 7 weken waren. We willen dat weer terug!

Over 3 weken verlaten we australie alweer en zitten we een paar dagen in Bangkok. binnen 4 weken zijn we weer thuis! Heel raar idee. We zijn wel klaar om naar huis te komen, we willen jullie namelijk allemaal weer zien, maar we zijn nog niet helemaal klaar in australie.. gelukkig hebben we voor al die dingen die we nog willen nog 3 weekjes, laat de zon maar komen!

nieuwjaar komt er ook bijna aan! hebben jullie al leuke plannen? nog spectaculaire feesten in de buurt? niemand stunten met vuurwerk he! Wij vieren oudjaar in sydney, wat betekend heel de dag buiten zitten wachten op vuurwerk en een nieuwejaarsduik in Bondi! wie doet er mee met een nieuwejaarsduik? :D

Allemaal een hele fijne kerst en een goede jaarswisseling gewenst! De nieuwejaarswensen komen in januari in real life!

xX
Alysia en Lianne

ps. onze australische nummers werken nog tot 3 januari, daarna kunnen we sms ontvangen, niet sturen. dus niet getreurd als je niks terugkrijgt, we denken aan jullie! ;)

ps2: plassen in wetsuits was streng verboden! regel 1: look cool, regel 2: no peeing in wetsuits! haha

ps3: misschien staan er nieuwe foto's op de sites, ligt eraan of dit internet mee wil werken zoals elke keer..

ps 4: we vinden het heel leuk om jullie reacties te lezen en zijn jullie heel dankbaar hiervoor!

ps 5: alle mensen bedankt voor de warmte: warme reacties, afritsbroek, waterkoker, spijkerbroektip, warme sokken(tip), zijn we heel blij mee! :D

• 18 December 2011 - 08:35

Linda:

zo wat een verhaal zeg ondanks het weer moet je er wel van genieten het is zo weer voorbij
    maak er de komende drie weken wat van
    dan zie ik jullie weer op schiphol
    groetjes

• 18 December 2011 - 08:58

Jasmijn:

Hay chickies!
    Heel leuk om weer een megaverhaal van jullie te lezen!
    Met kerst eet ik trouwens een kersttaart van i fiori, maar als jullie nog een stukje willen bij thuiskomst, bewaar ik nog wel wat voor jullie ;)
    Voor ons is het trouwens de bedoeling om naar een illegaal schuurfeest te gaan, maar de kans dat sjaakie dit jaar een boete van 20.000 euries geeft of het hele feest afblaast is groter dan ooit. Dus mss word het wel heel gezellig bankhangen met oud en nieuw..
    Jullie trouwens veel succes met de nieuwjaarsduik! Ik twijfel er nog even over ;)
    Veel plezier nog ff! En dat jullie maar weer snel heelhuids terug komen!
    xLiefs

• 18 December 2011 - 09:04

Wim:

Hoi meiden,
    Jammer van het weer, maar geniet er maar van.
    Wij zullen met kerst en nieuwjaar niet veel byzonders doen, hetzelfde als andere jaren .
    Alleen iets rustiger.
    Prettige feestdagen en tot januari.

• 18 December 2011 - 09:13

Oma:

hoy meiden tot ziens

• 18 December 2011 - 09:42

Fam Van Daalen:

Beste meiden,

Een fijne kerst toegewenst en een mooi nieuwjaarsfeest.

Piet, Conny, Angela en Sander van Daalen

• 18 December 2011 - 09:59

Jose:

Hey meiden,

Een witte kerst zit er hier niet in hoor.... maar het blijft Nederland dus niks is zeker!
    Kerst vieren wij net als jullie, behalve dat strand dan, met veel eten.
    Jammer van het weer, maar blijf nog even genieten! Doe Leon de groeten van ons.
    Misschien kom je nog wel meer westlanders tegen.
    Fijne Kerstdagen en een Goed oud en nieuw!!!
    Dikke kus

• 18 December 2011 - 10:04

Mandy:

hey
    leuke verhalen allemaal!
    Jullie ook een fijne kerst en veel plezier met oud en nieuw in sydney.
    Xx bart mandy en bobbie

• 18 December 2011 - 10:06

Stefanie (van Noosa):

Haha, de Giant Stairway omhoog. Toen wij er waren (met prachtig weer overigens) vroegen we ons al af waarom die mensen de ronde niet gewoon andersom deden?! Omlaag met de Giant, om vervolgens richting Leura op je dooie gemakje weer af en toe wat omhoog te hobbelen :)
    Je schrijft wel erg grappig btw, keep up the good work!
    Ciao

• 18 December 2011 - 11:25

Gerard:

Goh regen, komt bekend voor. Nou ja, ook zo nu en dan blauwe lucht en zon hier, maar wat graadjes lager.
    Nog een paar dagen en dan worden de dagen weer langer.

We zitten volop in de kerstsfeer hier. En we zijn naar Wicked geweest met je zus en moeder!

Genoeg te beleven. Gelukkig dit weekend een rustig weekend gepland.

Fijne kerstdagen en knallend het jaar en Australie uit!

Groeten
    Gerard

• 18 December 2011 - 12:02

Cyntia:

wat een verhalen zeg! is ook wel nodig na 4/5 weken niks te hebben geschreven!
    ik hoop dat jullie ook een fijne kerst hebben en alvast gelukkig nieuw jaar he, hahaha.
    tot over 5 weekjes?
    xxxx

• 18 December 2011 - 12:04

Nadine:

Hee meiden! Wat een lekker lang verhaal zeg! Jammer dat het niet zulk mooi weer is daar! Hopen dat dat de laatste weekjes nog komt!:)
    Veel plezier nog enne tot snell!!:) xx

• 18 December 2011 - 13:26

Annika:

Hee Meides!

Hahaha lekker lang verhaal! Jullie hebben weer veel gezien en meegemaakt! Alleen jammer van het weer. (ben benieuwd naar die prachtige foto's)
    Ondertussen weten jullie onze plannen met oud en nieuw (via Jas). Dus idd nog eventjes afwachten!
    1e Kerstdag is bij mij helemaal volgepland met familiebezoekjes en 2e kerstdag moeten we nog eventjes kijken wat we gaan doen;)
    Jullie hele fijne kerstdagen en een goede jaarwisseling! (wie weet met een aantal gezellige westlanders)
    Doe voorzichtig en in januari gaan we weer gezellig met z'n allen partyen!
    Liefs x

• 18 December 2011 - 19:09

Erika En Eric:

Hoi meiden,

Geweldig leuk om weer wat van jullie te lezen, het heeft een tijd geduurd. Jullie hebben weer giga veel dingen gedaan ondanks de kou en regen. Niet te veel eten en drinken met de kerst, want het moet er allemaal weer af gesport worden. :-D Fijne dagen en groetjes

• 18 December 2011 - 19:20

Fleur:

ik wist niet dat het daarzo ook koud was joh ik dacht het is daar 40graden,
    hier is het ook zo koud, je maakt echt zooveel leuke dingen mee! ik en cynt hopen dat je uhmm de nacht van 28 naar 29 december (bij ons nacht bij jou dag) online komt dan kunnen we een keer praten :) want dan logeren we weer :)

alvast fijne feestdagen!

ikmisjeheeeeelllveeel

xxxx

• 18 December 2011 - 20:52

Bianca:

hey meiden, wat een verhaal weer, elke keer weer een feest om te lezen. Jammer van het weer maar misschien komt dat nog. Hier stormt, regent en waait het alleen maar. Dus geen witte kerst. Nog even genieten want voor jullie het weten, zijn jullie weer thuis.
    Groetjes, Bianca

• 18 December 2011 - 21:09

Karin:

Wat een geweldige kerst staat jullie te wachten, hahhaa! Die plannen van jullie geweldig! Hier gaat het saai worden bij mij, eerste kerstdag thuis met de oma's, tweede kerstdag helemaal niets. Whoei wat een feest ;) Oud en nieuw ook gewoon saai thuis. Geniet daar dus maar dubbel voor mij Alys!! Veel plezier nog en we zien je gauw weer!! XxX

• 19 December 2011 - 06:38

Irene:

Hallo meiden,

Jammer van de regen, maar hopenlijk wel leuke kerstdagen en een heel goed begin van 2012 !

groetjes,

• 19 December 2011 - 18:34

Leonie:

Wat een belevenissen weer zeg! hier moest ik echt even voor gaan zitten!
    wat jammer van die slechte weken en gelukkig dat je genoeg warme kleding bij je heb! Ik lees aan je reisverslag dat je het nogsteeds naar erg je zin hebt. Ik wens je nog hele fijne feestdagen en een gezellige jaarwisseling!

• 20 December 2011 - 06:15

Leon:

haha nee ik hou me blog helemaal niet meer bij! Ik zit nog idd nog steeds in Melbourne! a.s zaterdag gaan we naar sydney toe om kerst en oud en nieuw te vieren. Blijven jullie wel in Melbourne? Ik had op het moment ffies geen beltegoed. Hoe is het verders? Hoelang zitten jullie er nog?

• 20 December 2011 - 11:29

Petra:

Heey Meiden,
    heb weer genoten van jullie verhalen .leuk om te lezen,geniet nog maar even van de laatste weekjes ,want wat is het hard gegaan.Nou Alys ik kijk er weer naar uit als we weer samen in de zaal staan.de kinderen vinden het ook weer leuk om je te zien.Veel plezier nog en tot gauw.Liefs Petra

• 20 December 2011 - 18:52

Carola:

Hoi meiden,
    Wat hebben jullie weer veel leuke dingen meegemaakt. Zal jullie verhalen missen hoor als jullie weer terug maar dat duurt nog ff maar dan gaan kennissen van ons in januari naar Australie en dan gaan die weer verhalen sturen jippie.
    Helaas is er hier geen witte kerst voorspeld maar wel veel regen getver.
    Geniet er van en Peter en ik wensen julie hele fijne kerstdagen en een heel gelukkig nieuwjaar xxxx

• 21 December 2011 - 20:34

Ton En Sylvia Peters:

Een warme en zonnige kerst wensen we jullie toe en we hopen dat het vuurwerk in Sydney een onvergetelijke ervaring wordt. Tot in de Lier in 2012!!!

Groetjes Ton en Sylvia

• 22 December 2011 - 14:11

Corinne:

Hey mate! Hoi Alysia,
    Ik heb je avonturen gelezen, wat heb je veel meegemaakt en jullie reis zit er alweer bijna op! Je vader kijkt er enorm naar uit je weer thuis te hebben. Dikke tranen biggelen iedere dag over zijn wangen hier op kantoor. Fijne Kerstdagen, geniet van de fruitpunch en extra veel ijs met kerstmutsjes!! Groetjes,
    Corinne.

• 24 December 2011 - 13:27

Joyce:

Nog spper veel plezier en tot over 4 weekjes alys.
    En nog een super leuwk oud en nieuw.
    Liefsjoyce

• 26 December 2011 - 12:42

Kelly:

hoihoi

Jammer van het weer, leuk je verhaal te lezen:)
    Fijne jaarwisseling alvast :)

Owjah me scriptie is afgerond alleen het cijfer durf ik niet op internet te plaatsen :P

xxx

• 27 December 2011 - 18:10

Nathalie:

Jeetje! En ik maar denken dat je POEPIE bruin thuis zou komen!;) Hopelijk wordt 't weer snel beter daar en kan je lekker nog de laatste weekjes van de zon genieten!
    Alvast een fijne jaarwisseling! Zal wel onvergetelijk worden, daar in Sydney!

XXX

• 28 December 2011 - 18:50

Fleur En Cyntia:

heeeeeeeeeeeeeeeeee

we wachten heeel de nacht tot je online komttt!!!!! dus je moet echt komen we hopen het echt heeel erg!
    we missen je!! gelukkig ben je bijna thuis!

we hopen dat je online komt :D

xxxfleur&cyntia