home sweet home!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Alysia en Lianne - WaarBenJij.nu home sweet home!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Alysia en Lianne - WaarBenJij.nu

home sweet home!!

Door: alysialianne

Blijf op de hoogte en volg Alysia en Lianne

13 Januari 2012 | Australië, Sydney

Alysia's verhaal.

zoals jullie allemaal weten zijn wij weer thuis. We hadden afgesproken om allebei nog even een laatste berichtje hier op deze site te zetten over onze geweldige vakantie!
Iedereen hier thuis vraagt ja wat vond je nou het aller leukst. Nou ik kan wel zeggen dat dat echt heel erg moeilijk is.

We begonnen natuurlijk in de outback in de rode bergen waar je bergen beklimt, mooie uitzichten ziet, weinig mensen ziet. Soms was je gewoon de hele dag helemaal alleen. Dan kom je ineens in Darwin aan, wat nog een best grote stad is vooral als je al een week niks heb gezien. Toen kakadu dat werd nog meer bergen beklimmen, onder watervallen zwemmen en van rotsen afspringen tot in het water. Ook hebben we een walibi aangereden die ze nog gingen klaarmaken om op te eten. Dit vond ik heel bizar dat je het beest gaat opeten dat je zelf heb aangereden. In Nederland gebeurt dat natuurlijk niet.

Toen gingen we naar Cairns waar het regende toen we aankwamen. gelukkig werd het wel mooi weer. Daar gingen we duiken. Wat heel leuk was maar ook wel een klein beetje tegen viel omdat ze tegen ons hadden gezegd dat we met schildpadden konden zwemmen en we haaien zouden zien en die hebben we dus allebei niet gezien! Dat vond ik echt heel erg jammer.
Wel super leuk was dat we Annika en Doreen weer tegen kwamen (2 duitse meiden die we in de outback hadden ontmoet) daar zijn we een dagje mee weg geweest en nu hebben we afgesproken dat als hun terug zijn dat we dan een keer afspreken in Amsterdam en Berlijn.

Van Cairns gingen we richting Magnetic Island. Dat was heel erg grappig omdat we dat met de fiets gingen doen. Dat was niet echt makkelijk. Heuveltje op lopen en af fietsen. We hebben daar de eerste koala's gezien!! Die zijn zoo schattig. Ook wilde walibi's gevoerd wat super leuk was.

Airlie Beach zijn we een tijdje geweest.Heel leuk klein dorpje met een heel mooi groot zwembad.
We gingen daar Skidiven. Ik zelf vond het wel leuk maar voor 1x ik zou het verder niet nog een keertje doen. Als je in dat vliegtuig naar beneden kijk dan is het echt doodeng en het eerste deel vallen is ook heel erg eng!
Whitsundays waren heel erg mooi!! Alleen hadden we geen leuke groep.

Toen Harvey Bay, als ik eraan denk moet ik gewoon lachen omdat die man achter de receptie ons zo leuk kon vertellen wat er allemaal te doen was. Hij vertelde vol trots dat we konden gaan golfen en dat je dan grote Kangaroos kon zien. We hebben dat niet gedaan maar heerlijk op het strand gelegen.
Fraser Island vond ik echt super! We hadden een hele leuke groep, ook gewoon een klein groepje. We mochten ook zelf door het zand heen rijden en dat was best wel gek. Ook hebben we daar heel veel gedaan. Veel verschillende meren gezien waar je ook een hele wandeling moest maken om er te komen. Helaas geen Dingo's gezien en het wildplassen was ook iets minder maar verder was het wel heel erg tof!!

Noosa gingen we heerlijk een dagje bodyboarden, dat was echt heel leuk om te doen. We zijn ook nog keihard verdwaald geweest in het National Park. Dat moment vonden we het niet leuk maar achteraf kan ik er wel heel erg hard om lachen dat we daar uren hebben gelopen in de hitte met allebei 1 flesje van 600 ml water.

Brisbane hebben we de eerste kerst etalages gezien. Ik zelf vind Brisbane wel een leuke stad. Heel druk maar niet heel vervelend duwend druk.

Byron Bay begon voor ons het mindere weer. We hebben daar veel bewolking gehad en dat was best jammer.

Toen het surfkamp, 4 dagen regen van de 5 dagen surfen. Ik vond zelf het surfen wel leuk maar ook heel moeilijk. Vooral omdat we zo slecht weer hadden, had je veel last van hoge golven en sterke stromingen waardoor het heel moeilijk was om te leren. We hebben op 2 plaatsen gesurfd Spot-x en Creshent Head. Spot-x liepen meer dan 100 mensen en in Creshent Head was je met een groepje van 30 waardoor je meer contact had met elkaar.
Uiteindelijk konden we wel staan op het board en dat voelt heel goed erg goed!

De eerste keer Sydney, hadden we helaas geen goed weer. We zijn 1x naar het strand geweest en toen hadden we toevallig wel goed weer. We hebben toen ook een wandeling gemaakt van coogee naar Bondi beach dat was heel mooi.
De Dierentuin in Sydney is heel erg mooi! Dan loop je daar en dan zie je de stad op de achtergrond, dat is wel heel erg leuk om te zien.
Verder ja wat ga je doen in een grote stad als het geen mooi weer.Terrasjes pakken en naar een chocolade bar!

Blue Mountains weet niet zo goed wat ik daarover moet vertellen. Het was mistig die dag en heel koud. Dan sta je bij de Three Sisters maar die zie je niet door de mist.
Net als Tasmanie. De mooie dingen in Tasmanie konden we niet zien omdat het zo mistig was! Tasmanie zelf was in de nachten niet normaal koud. We hadden daar zoveel kleding aan. Echt heel jammer. De eerste Heimwee begon ook in Tasmanie (de enige).

Melbourne vond ik wel leuk. Alleen met kerst lagen we heerlijk op het strand en toen begon het ineens keihard te regen en te hagelen.
De Great Ocean Road en de Grampians vond ik echt tof! We hadden een leuke groep en konden lekker klimmen en klauteren (heerlijk!!) We hebben ook nog een koala, walibi, slang en muisje vastgehouden! Echt toff!!
Philip Island vond ik ook geweldig! Met die schattige Pinguins die de zee uit kwamen waggelen!

over de 2e keer Sydney hebben we helemaal nog niks geschreven!
We sliepen daar in een hotel omdat dat goedkoper was dan een hostel! De 30e hadden we met Marita afgesproken op het strand! Dit was heel erg gezellig.
OUD EN NIEUW!
De 31e gingen we met Marita, Annika en Doreen naar een plekje tegen over het Opera House. We zaten daar al om 12 uur smiddags! Heel de dag doe je dan eigenlijk niks. Je ziet het steeds drukker worden, mensen gaan dichter op elkaar zitten. Gelukkig hadden we mooi weer dus konden we heerlijk van het zonnetjes genieten. We mochten geen drank meenemen, maar Lie en ik hadden stiekem Malibu door de cola heen gegooid en niemand heeft het gecontroleerd.
Om 9 uur begon het familie vuurwerk. Dit was heel erg mooi om te zien. Ook omdat ze er passende muziek bij hadden gedaan. Het vuurwerk duurde ongeveer 8 minuten.
Om 12 uur werd het ineens heel erg druk en ging iedereen heel erg op elkaar staan. We konden het vuurwerk wel goed zien. Je zag het ook aan meerder kanten. Dit vuurwerk duurde 12 minuten. Na die 12 minuten renden zo ongeveer iedereen weg. Dit was zo raar. In Nederland blijft altijd nog iedereen hangen na zoiets. Maar hier dus helemaal niet. Opvallend was ook dat er helemaal geen ruzie was niks. Ik heb geen gevechtje gezien niks. Heel erg vreemd!! Het is gewoon zo rustig verlopen allemaal. Die 12 uur wachten was wel echt de moeite waard!

De volgende dag gingen we Nieuwjaarsduik doen met Marita, Jan en Simone (3 nlers) We hadden geen Unox muts maar deden het met onze kerst muts!
De laatste dagen Sydney hebben we vooral souvenirs gekocht en door de stad gewandeld. We zijn ook nog naar Manly Beach geweest. Hier moest je heen met de Ferry en dan kwam je bij een leuk strandje. We hebben hier staan kijken hoe allemaal kindertjes surfles kregen. Was leuk om te zien.

5 Januari vlogen we richting Bangkok, het was 9 uurtjes vliegen! We zaten allebei aan een gangpad. Ik vond deze vlucht niet heel erg eigenlijk. Gewoon een paar keer heen en weer gelopen. Wat puzzeltjes gemaakt. 2 films zitten kijken.
S'avonds laat kwamen we aan in Bangkok. Waar we opgehaald zouden worden door een shuttle bus die niet kwam! Toen moesten we een taxi nemen die ons meer liet betalen dan beloofd was. We moesten ook nog zoeken naar het hotel. Na 9 uur ben je het wel zat en dan kan je je hotel ook nog is niet vinden nou toen had ik het al helemaal gehad met Bangkok pff.
De volgende dag gingen we wat tempeltjes bekijken. We gingen met de tuktuk die ons naar al die tempeltjes bracht. We hebben ook nog een boottochtje gedaan maar daar was niet veel aan.
Andere 2 dagen hebben we wat marktjes bezocht, dit was wel heel leuk. Ook hebben we een heerlijke Thaise massage genomen! En hebben we met Luck en Tawan nog een avondje wat gedronken wat heel erg gezellig was.
Onze laatste dag hebben we een Fietstocht van 5 uur gedaan. We fietsten door heel de stad. We gingen door allemaal kleine straatjes en zelfs door achtertuinen.
De mensen in Thailand zijn wel heel vreemd. Als wij een taxi wilden kosten het ons de grootste moeite om een taxi te nemen die op de meter zou rijden. Terwijl het Luck gelijk lukte.
Wij zijn ook gewoon een soort attractie voor Thaise mensen. 2 blonde meiden in zo'n stad.
We hebben ook wel bizarre dingen gezien. Zo liepen we door een steegje en zat er een vrouw naakt in een plas water zichzelf te 'wassen'. Of liepen we over een brug waar we ineens op een steigertje kwamen waar mensen op woonden in tentjes of gewoon in de buitenlucht!
Ook vonden hun het daar koud terwijl het 36 graden was. (het was daar winter!!!)
Bangkok is wel het meest vreemde wat we hebben gezien!!

10 Januari landden we op Schiphol en werden we opgewacht door familie en als grote verrassing door onze vriendinnen!! Zij hadden een spanddoek laten maken met 'welkom thuis Lianne en Alysia' dit vond ik echt heel erg lief!! Dankje wel meiden!!

Ik kan wel zeggen dat ik het hier in Nederland heel erg koud vind! Ik heb het de hele dag koud en dat gaat maar niet over.

Dit was mijn verhaal over die geweldige vakantie!! Lianne der verhaal komt nog. Dus hou deze site goed in de gaten!!

• 13 Januari 2012 - 10:51

Jasmijn:

Een onwijs leuk verhaal weer Alys! :D Zal de site in de gaten houden voor Lianne d'r bericht en kijk natuurlijk ook erg uit naar zaterdag :D
    Echt heel leuk dat jullie weer terug zijn!
    xLiefs

• 13 Januari 2012 - 10:51

Wim:

Mooi verslag

• 15 Januari 2012 - 18:05

Alysia En Lianne :

Hee Alys!
    Wat leuk om je laatste verhaal te lezen en erop te reageren :p
    xX Lianne

• 19 Januari 2012 - 15:47

Karin:

Leuk Alys om alles nog eens in een notendop te lezen!!