high waves, strong stream, surfboard and rain! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Alysia en Lianne - WaarBenJij.nu high waves, strong stream, surfboard and rain! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Alysia en Lianne - WaarBenJij.nu

high waves, strong stream, surfboard and rain!

Door: alysialianne

Blijf op de hoogte en volg Alysia en Lianne

29 November 2011 | Australië, Sydney

heey heey

op zaterdag wilden we graag naar Byron Bay maar we hadden nog geen hostel geboekt, toen we dat gingen doen bleek dat de zaterdag helemaal vol zat omdat er nu Schoolies zijn. dus toen moesten we een dagje later, best wel balen want we wilden graag naar het surfersdorpje.
Byron Bay is wel een leuk klein surfersdorpje wel heel druk maar ook gezellig. we zaten in een hostel best wel ver van het centrum maar het hostel was wel heel mooi. S'avonds zat iedereen buiten gezellig te kletsen.
op maandag zouden we naar Nimbin gaan wij klaar staan voor de ingang van het hostel maar de bus kwam maar niet bleek dat we niet 48 uur van te voren hadden gebeld dat we nog mee wilden terwijl we ongeveer 56 uur van te voren hadden geboekt, beetje stom... toen gingen we die dag maar naar de vuurtoren lopen helaas was het heel erg bewolkt waardoor we niet die mooie foto's hebben van die witte toren met die hele mooie blauwe achtergrond. wel hebben we wilde DOLFIJNEN gezien!!
dinsdag toch maar naar Nimbin, Nimbin is een soort hippie dorpje, wel grappig maar niet heel bijzonder.

Woensdag gingen we eindelijk op surfkamp!! we moesten met de Greyhound eerst 3 uurtjes rijden naar Spot-X en toen ja begon het ineens keihard te regen, dat betekende dus surfles in de regen. de eerste keer surf les was heel leuk we werden de golf in geduwd en we hebben allebei ongeveer 3/4 keer gestaan en dat is ook op de foto gezet!! echt heel erg leuk. we hadden die dag maar 1 les omdat we wat later in het kamp waren aangekomen. het kamp had ongeveer 100 mensen, echt heel erg veel, maar wel gezellig alleen helaas wel veel regen.
de volgende dag hadden we s' ochtends om 9 uur gelijk surfles. er stond heel veel wind en de golven waren heel erg hoog. we lagen meer onder het bord dan erop. maargoed toch ongeveer 3/4 keer op het board gestaan. die middag was het een stuk beter en konden we lekker oefenen de stroming was minder sterk dus nu had je niet dat als je het water in ging dat je weer terug werd geduwd. deze middag hebben we zo veel op het board gestaan dat het echt heeel erg leuk was, alleen helaas wel een beetje koud omdat het nog steeds regende.
de 3e dag gingen we alleen s'ochtends surfen, nu was de zee ook niet heel wild, we konden zelfs proberen om te springen op het board!! die middag gingen we de bus in richting het volgende kamp Crescent Head. de eerste avond waren we met alleen onze groep (10 mensen) en de leiding (ongeveer 7) dit was erg gezellig want we konden nu allemaal leuke en grappige spelletjes doen. die nacht kwam er wel een nieuwe groep bij waardoor we met ongeveer 30 mensen op de kamer sliepen heel leuk om een keer mee te maken!! op het gesnurk na!!
helaas regende het nog wel, al onze spullen waren nat en werden maar niet droog echt balen.
die ochtend was het dan ook heel koud. er stond heel veel wind en de golven waren heel hoog. we waren het nu ook eerder zat, echt jammer.
die middag kwam het eerste zonnetje!! eindelijk sinds 4 dagen hadden we weer een beetje zon. het was nu minder koud en de wind was ook minder. deze middag was heel leuk we hebben lekker op het board gestaan en lekker geoefend.
die avond was het ook minder koud waardoor we nu lekker bij het kamp vuur hebben gezeten en gezellig met een paar mensen naar de sterren op het strand hebben gekeken.
en dan komt de laatste dag:( helaas, wel met een lekker zonnetje. we moesten nu van de instructeurs proberen om een groene golf te nemen. wel met hulp ze duwde je en riepen 1,2,3 stand. dat lukte ook een paar keer!!
wij hebben ook nog even bij DE surfdudes gekeken wat die allemaal deden. Echt Bizar!! die gasten zijn echt heel erg goed!!
helaas meosten we die middag weer weg we gingen de bus in naar Sydney, de reis zou 5 uur duren maar door File duurde het wel 8 uur. we kwamen ook s' avonds laat aan in Sydney.

In Sydney hebben we gister eindelijk na 8 weken het opera house en de harbour bridge gezien! heel erg mooi om te zien.
we blijven nu 9 dagen in Sydney en dan vliegen we door naar Tasmanie!

de foto's van het surfen staan op www.mojosurfaustralia.com

ook hebben wij nieuwe foto's op onze fotosite gezet.

kuzzjes Ons...

ps. wisten jullie dat surfdudes geen ondergoed dragen want dan moeten ze teveel wassen!!

fotootjes!!
htt://picasaweb.google.com/lietjuh5

• 29 November 2011 - 05:25

Sieds De Boer:

Yes ik ben de eerste die reageert!! Whoohoo! Hoe wild waren die dolfijnen? Kwam er schuim uit hun mond? Jullie zijn goed bezig met reizen en dingen doen zeg! Leuk om te lezen. Jullie hebben echt al een boel gedaan. Vergeleken met jullie moet ik nog beginnen:P Veel plezier in Tasmanie! Groet Sieds

• 29 November 2011 - 05:31

Jose:

Hey meiden, geen surfdude die mee reist? Jammer van de regen, gelukkig weer droog...? Geniet van sydney (uitgaan?) X van mij

• 29 November 2011 - 06:34

Wim:

Hoi meiden,
    Nu dus echte surfbabes.
    Jammer van het weer.
    Geniet van sydney en doe de groeten aan Loes

• 29 November 2011 - 07:04

Gerard Van Daalen:

Hello girls,
    Als ik aan een vakantie aan Australie en specifiek aan Sydney denk, dan wil ik die brug beklimmen. Lijkt me helemaal spectaculaire foto's.

Goh wat leuk: wij hebben een prachtig blauwe lucht en een mooie zonsondergang en jullie surfen in de regen...lijkt wel de omgekeerde wereld ;-))

Ach, je moet elk weertype gehad hebben, dus op naar de sneeuw in de australische zomer...

Gerard

• 29 November 2011 - 07:44

Judith:

Haha nou ik geloof dat mijn tip heeft gewerkt! Niet veel mensen staan al in het begin!
    Ik zie dat jullie nog wat langer dan een maand te gaan hebben, veel plezier en hou ons op de hoogte :)

Xx Juud

• 29 November 2011 - 08:33

Annika:

Yeah! Eindelijk dolfijnen gespot! (Ook nog een leuke surfdude?) Daar moeten jullie ons ook iets meer van op de hoogte houden:P
    Shopse en veel plezier! xxx

• 29 November 2011 - 09:02

Ilona:

Heey meiden,
    Wat gaaf! Ik vind het altijd erg leuk om jullie verhalen te lezen, dus keep on going! ;)
    Gister heb ik gedroomd dat mijn zus bij jullie was, jullie waren haar kwijt geraakt in de jungle, heel raar verhaal ;)
    Dussem, pas op elkaar en doe voorzichtig!
    x van Ilona

• 29 November 2011 - 09:23

Lisette:

Ze plassen toch ook in dat pak om het warm te krijgen??

• 29 November 2011 - 11:51

Linda:

hoi leuk hoor wat jullie doen en lekker surfen wel regen maar je blijft toch niet droog op de plank
    over 6 weken zijn jullie weer thuis geniet er nog van en groetjes ook van joep pippi en guusje en david en troy doeiiiii

• 29 November 2011 - 14:27

Cyntia:

hee australiërs!
    jullie kunnen dus al goed surfen!
    hahah, ik wist niet dat die surfers geen ondergoed aan hadden! geen leuke jongen meegenomen? wordt wel si tijd voor een vriend alys, haha.
    ik ga zo de foto's kijken!
    veel plezier in Sydney! xx

• 29 November 2011 - 14:34

Cyntia:

jullie zijn trouwens bruin zeg! of lijkt dat maar zo?

• 29 November 2011 - 19:08

Renee:

Hoi hoi,

Wat een mooi verhaal weer.
    Wat gaaf de dolfijnen!
    Enjoy Sydney.

• 30 November 2011 - 17:39

Nathalie:

Super leuke verhalen allemaal, Lian! Echt heel gaaf!
    Leuk trouwens dat je er nog aan dacht om de C&A een kerstkaart te sturen!;) 't is echt een super leuke foto, maar ik werd er wel errrg jaloers van! Want wat ziet het er mooi uit daar!

Veel plezier in Sydney!
    Kusjes!

• 01 December 2011 - 13:58

Eveline:

Hey Alys!
    Hoe is het daar in Australie? Je ben zeker wel lekker aan het genieten, hihi. Lekker in het zonnetje! Beter dan hier, in het koude nederland regent het :(
    Echt leuke foto's! Het ziet er zo mooi uit waar je allemaal bent geweest. Volgende keer mag je me meenemen in je rugzakje hihi. Gaat het nog een beetje goed zonder koffer?

Ik hou de site in de gaten hoor! :)
    xxxx Eefje

• 01 December 2011 - 14:01

Eveline:

Ik moest trouwens echt lachen om je smsje naar Karin, over dat ze ging trouwen hihi! heb jij al een leuke toekomstige man gevonden? Want jij bent volgend jaar aan de beurt he! Dus een knappe blonde surf-australier als souvenir mee naar huis is dan wel handig haha!

• 01 December 2011 - 20:11

Karin:

Jaja ik ben nu wat sneller met lezen :D Haha! Wat cool dat surfen, volgens mij is dat wel heeeeel tof! En naar de sterren kijken wat cool :D ;) Veel plezier in Sydney!!!

• 06 December 2011 - 20:45

Carola En Peter:

Wat super dat jullie dolfijnen gezien hebben. Nog 29 dagen wat gaat dat hard meiden geniet er nog maar lekker van dikke kus xxxxxx