Afscheid van het hostel leven!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Alysia en Lianne - WaarBenJij.nu Afscheid van het hostel leven!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Alysia en Lianne - WaarBenJij.nu

Afscheid van het hostel leven!!

Door: alysialianne

Blijf op de hoogte en volg Alysia en Lianne

29 December 2011 | Australië, Melbourne

op dit moment zitten we de laatste uurtjes uit in Melbourne voor we richting Sydney vertrekken voor oud en nieuw!

vorige week hebben we onze laatste tour gedaan! heel erg raar dit. we zijn 3 daagjes naar de Great Ocean road en de Grampians geweest. we zaten in een groep van 18 mensen met weer een heleboel Duitsers. gelukkig praatten ze vooral engels waar wij bij waren dus konden we lekker mee kletsen. Wel zat er een Franse jongen in onze groep die gewoon geen engels kon. Dan vroeg je of je een foto van hem moest maken en dan praatte die in het frans terug. Iedereen roddelde ook over hem waar hij bij zat en dan lachtte hij nog mee ook.

De Great Ocean Road was 1 toeristen plek we gingen naar de 12 apostles (wat er eigenlijk maar 7 waren) om een foto te maken van de 12 apostles moest je jezelf door alle mensen heen wurmen en dan mag je blij zijn als er niet allemaal toeristen bij staan. verder hebben we daar wilde vogels gevoerd en die kwamen boven op je zitten, we zijn naar een wildlife park geweest waar je koala, baby walibi, een slang en een soort muis mocht vasthouden!! dit was echt heel toff. we zijn naar de london bridge die uit elkaar was gevallen en de lodge arts gorge geweest, dit was allebei heel mooi maar ook weer heel toeristisch.
bij de grampians was het vooral veel klimmen en klauteren over rotsen heen richting allemaal hele mooie uitzichten en mooie watervallen.
we zijn blij dat we deze tour als laatste hebben gedaan want we hadden nu een goede afsluiter!!! met gelukkig mooie weer!

Toen weer Melbourne
Melbourne is wel de meest vreemde stad die we ooit hebben gezien, het ene moment lig je heerlijk in de zon en het andere moment begint het ineens keihard te regenen.
dat hadden we dus met Kerst, we hadden onze fruit lunch (wel 6 verschillende soorten fruit stukken) in het hostel al gemaakt en meegenomen naar het strand. toen we naar het strand liepen regende het maar we moesten en zouden naar het strand want het was kerst. gelukkig werd de lucht blauwer en konden we heerlijk op het strand liggen en mooie fotootjes maken. alleen na een paar uur begon het ineens kei en dan ook echt keihard te regenen en te onweren. toen zijn we naar het hostel gegaan en hebben we de rest van de dag/avond in het hostel doorgebracht.
ons Kerst diner was Sweet potatoes met sla, bloemkool, biefstuk en komkommer. als toetje (JAA TOETJEE!!!) hadden we aardbeien yoghurt met 6 verschillende soorten fruit. het toetje was zoveel dat we de volgende dag de andere helft hebben opgegeten.

2e kerstdag kennen ze niet hier, ze noemen het Boxing day. dat betekent dat alle winkels flinke kortingen hebben en dat heel de stad uitloopt richting de winkels. dat betekent weer dat de winkels overvol zijn en er zelfs rijen staan om de winkel in te mogen! wij hebben hier vooral naar zitten kijken en maar niet mee gedaan met het graaien naar kortingen want dit was wel heel erg.
wel hebben we hier gewinkeld. rokjes, shirtjes, leggings, vestje en een jurkje!

de afgelopen dagen was het weer wel aardig. we hebben hier vooral door de stad gedwaald wat gebouwtjes bekeken en wat slechte straatartiesten! die slecthte straat artiesten vragen serieus ook echt om geld. dan zeggen ze ja 5 dollar is oke maar 10 dollar is nog beter! als een kindje geld geeft zeggen ze ja ga bij je ouders maar meer halen!! dat is toch verschrikkelijk!!
wel hadden we zo lekker weer dat we aardig rood zijn geworden! maar dat kleurt gelukkig weer bij naar bruin!!

Gister hadden we een afscheid hostel dag. We gingen foto's maken bij het ontbijt, het koken in de keuken, zelfs het uit de douche lopen!! Mensen keken ons wel raar aan! maarja vanaf vanavond zitten we in een hotel!!

Dit is denk ik het laatste berichtje van hier!! (hopen wij want dan is het weer hier goed)
Vanavond gaan we naar Sydney voor een weekje en dan vliegen we voor 5 dagen naar Bangkok!! waar we ook super veel zin in hebben!!

xx onsss

Iedereen alvast een HAPPY NEW YEAR!!

en veel plezier met oud en nieuw we willen alle leuke verhalen horen!!

KELLY GEFELICITEERD MET HET HALEN VAN JE SCRIPTIE!! we zijn trots op je!!

• 29 December 2011 - 00:49

Cyntia En Fleur:

We vinden het suuuuper leuk dat je nu online bent op msn en dat we met je kunnen praten! Echt leuk!
    Haha heb jij die rokjes gekocht of Lianne? We zijn jou niet gewent in rokjes hahah.
    We zien je over paar weekjes en jij ook Happy New Year!!!!!

groetjes en xx Fleur en Cyntia

• 29 December 2011 - 06:10

Wim:

Meiden,
    Nog veel plezier in Sydney en Bangkok en tot over dagen

• 29 December 2011 - 06:16

Marja:

hoi meiden wens jullie een goed en zonnig nieuwjaar vanuit maasdijk
    geniet er nog even van

• 29 December 2011 - 07:01

Irene Van Daalen:

Hoi meiden,
    Veel plezier in Sydney.
    Een mooi einde van 2011 en een goed begin van 2012!

• 29 December 2011 - 08:14

Joyce:

Nog veel plezier in Sydney, happy new year!
    Liefs joyce:
    ;)

• 29 December 2011 - 09:19

Jose:

Hey meiden, toch nog een verhaal, wat een verrassing! Fijn dat het weer mooi geworden is... Veel plezier in sydney en bangkok. Geniet van de laatste weekjes. Dikke kus, ook van henk en alissa

• 29 December 2011 - 09:32

Fleur En Cyntia:

Wij hebben met alysia gepraaaAt :D

• 29 December 2011 - 11:56

Lisette:

Jammer van de regen met kerst, hier scheen de zon hoor! ;-) Veel plezier in Sydney, geniet van het vuurwerk daar, en natuurlijk veel plezier in Bangkok. Hopelijk is nog niet al jullie geld op, kun je in Bangkok lekker souvenirtjes en nepmerkkleding kopen. Geniet er nog even van!!

• 29 December 2011 - 12:08

Linda:

leuk dat jullie nu aardig weer hebben
    wij zijn ook met kerst naar het strand geweest lekker uitgewaaid voor we aan de gourmet gingen
    ga vanmiddag al oliebollen bakken voor de tuin zal ik er maar een paar bewaren in de vriezer
    nog heel veel plezier

• 29 December 2011 - 12:30

Annika:

Hee Meiden!

Wat leuk dat we toch nog een verhaal van jullie te horen krijgen!
    Kijken jullie ook zo uit naar oud en nieuw?! Wij wel!:) Hopen dat het dan mooi weer is (zowel bij jullie als hier;))!
    Geniet nog even in australie en veel plezier in bangkok! Ik hoop jullie gezond, met alle vingers, bruin, mooi, knap, aantrekkelijk (als altijd) weer terug te zien!
    Tot in januari en een fijne jaarwisseling!
    Liefs xx

• 29 December 2011 - 14:46

Mitchel:

Hee hallo,

Zo en dan komje alweer bijna thuis... nouja wel lekker rustig eigenlijk(grapje hoor xD) Maar wat een idioten die straat artiesten seg
    nouja tot over 2 weken en fijne nieuwjaar doeii;)

• 29 December 2011 - 16:18

Angela:

Hee meiden!

Nog veel plezier met de laatste daagjes en een gelukkig uiteinde!

xxx Angela

• 29 December 2011 - 20:23

Luck:

hoi meiden,,veel plezier in Sydney..
    ik ben 8jan in Bkk gezellig met jullie uitstappen...groetje uit DeLier..

• 30 December 2011 - 14:10

Erika En Eric:

Hoi meiden,

Wat gaat de tijd snel, jullie zijn al weer bijna thuis. We hebben jullie wel gemist hoor. :-) Alysia, morgen ga ik oliebollen en appelflakken bakken met je moeder. Worden die in Australie ook gegeten. Geniet van een fijne jaarwisseling daar en dan op naar Bangkok. Veel plezier nog en tot thuis maar weer. :'(

• 31 December 2011 - 13:00

Cyntia:

HAPPY NEW YEAR!
    bij jou is het nu 00:00 en hier pas 14:00!

• 05 Januari 2012 - 19:22

Karin:

Heyhey! Wat een heerlijke kerst hebben jullie gehad in de zon :O Jeetje! Wij hier niet hoor! Die boxing day lijkt me geweldig! Zeker om naar iedereen te kijken ;) Hopelijk hebben jullie een leuke oud en nieuw gehad? We hoorden op de radio dat er bij jullie vuurwerk was, toen wij aan het trainen waren hahahaha! Wij hebben de laatste training oliebollen op :D We zien je binnenkort weer Alys! Xx

• 07 Januari 2012 - 22:10

Charlotte:

Hee Alys,

Je komt alweer bijna terug! Aan je verhalen is te zien dat je het leuk hebt gehad. Maar ik durf te wedden dat je niet alles daar in hebt gezet? haha. Dus als je een keertje tijd hebt zouden we misschien met Mandy ergens een drankje kunnen drinken, en bijpraten?
    Veel plezier nog en een fijne reis!

Kus,
    Charlotte

• 08 Januari 2012 - 20:12

Carola:

Hoi meiden hoop dat jullie het leuk hebben in Bangkok en dan zijn jullie al weer bijna terug. Maar jullie hebben waanzinnig leuke dingen meegemaakt.
    Alvast een hele goede terugreis. Dikke kus xxxx ook van Ome Peet natuurlijk