Duiken en Cape Tribulation - Reisverslag uit Cairns, Australië van Alysia en Lianne - WaarBenJij.nu Duiken en Cape Tribulation - Reisverslag uit Cairns, Australië van Alysia en Lianne - WaarBenJij.nu

Duiken en Cape Tribulation

Door: alysialianne

Blijf op de hoogte en volg Alysia en Lianne

25 Oktober 2011 | Australië, Cairns

Nadat we het warme Darwin hadden veralaten, landden we op een nat en koud Cairns! was maar 25 graden en de afgelopen dagen had het geregend, het regensezoen begint! Daarom hebben we maar besloten om o snel mogeijk te zakken naar hopelijk warm zomerweer.. Straks gaan we met de Greyhound richting Townsville, waar we een dagtrip doen naar Magnetic island. Daarna gaan we verder naar Airly beach, waar we gaan zeilen op de Whitsundays en wsl skydiven!

In Darwin hebben we nog een bakkie gedaan met Jan, een van de tour.. Gisteren zijn we met Dorien en Annika wezen stappen in Cairns (ook 2 meiden van de tour). was wel heel gezellig!

Zondag hebben we gedoken op het Great Barrier Reef! Was heel gaaf! we waren alleen de enige 2 die een tweede duik wilden doen.. helaas hebben we geen schildpad gezien onder water en de kleuren waren minder intens dan we hadden verwacht, maar toch was het mooi en gaaf! we konden iets meer zien dan de duik in Bulgarije ;) haha We hebben ook een zeekomkommer geaaid en wat visjes die naar ons toekwamen omdat we eten hadden.. heel leuk! We hebben ook een soort van Nemo gezien en een grote vis die hier Wally genoemd werd.. Wij weten nog steeds niet waarom.. Die duikinstructeur liet ons ook onze hand in een big giant clap (zoeits was het ieder geval) steken, die dus dicht klapte als je hem aanraakte! wij schrokken ons tuurlijk dood.. Duiken was wel erg koud, gelukkig scheen de zon de meeste tijd wel.. dit keer was het Lianne die blauwe lippen had, niet Alysia! die had alleen kippenvel..

Maandag zijn we naar Cape Tribulation geweest. Na Kakadu zijn we een beetje verwend, we waren beter gewend dan dit! Toch was het wel leuk, vooral het laatste, we gingen zwemmen in een riviertje, waar je je kon laten meenemen met de stroming, leuk! wel heel koud!
Cape Tribulation is de enige plaats ter wereld waar the reef meets the forest.. wij zijn erlangs gereden, zag er niet heel spectaculair uit.. die spinnen in het regenwoud wel! bleh! helaas hebben we ook weer weinig krokodllen gespot in het wild. In het wildlife park hebben we ze wel gezien en hier hebben we Walibi's geaaid :D
We kwamen ook bij een uitkijkpunt, echt toeristisch! Het is gelukt alysia op de foto te zetten met het uitzicht, helaas Lianne niet. Al die toeristen uit de nieuwe bus kwamen ervoor staan.. echt een lachertje eigenlijk!
Voor de ijsliefhebbers as er een ijsstop, veel vreemde ijssmaken: chocolat-chili, macadamia-chocolat, pumpkin-cinnamon enz.. was een beetje aan de prijzige kant, 5 dollar voor een mini bakje, dus wij hebben overgeslagen.

De stomme actie van Lianne stond al op facebook, maar hier is het nogmaals:
In Darwin hadden we een hostel met kluisjes waar je zelf een slot op kunt doen. Dit deden wij elke dag om onze spullen veilig op te bergen. Echter had Lianne haar sleutel ook 'veilig' opgeborgen in de kluis. Hiervoor moest er een mannetje komen om de kluis open te breken. gelukkig gebeurd het daar 2 keer per dag, dus ze vonden het niet dom of zo :p

Ook nog wat leuks van Alysia:
Alysia had geen rugzak bij zich, maar aangezien we een tour gingen doen van 9 dagen (alice-Darwin) had ze er een gekocht. Vanaf de eerste dag was de rits stuk en heeft ze de rest van de tour met veiligheidsspelden gelopen.
Alys is ook zo slim om haar sleutel om haar nek te dragen. Dit betekent gelijk veel aanspraak: waarom heb jij een sleutel om je nek en waar is die voor? :p dat doen anderen blijkbaar niet..

Foto's op de pc zetten lukt hier in Cairns nog niet.. de filmpjes van de vorige keer staan ook niet op youtube, lukt ook niet, dus dat wordt wachten tot januari!

Foto's komen nog wel, hopelijk lukt het ineens bij wijze van een wonder.. We hebben er een charmante foto bij waar we een uil nadoen, dit is een idee van 2 meiden van de tour, maar aangezien zij er niet bij waren met stappen, hebben wij de foto maar gemaakt, moest gewoon: we zagen een uil! haha

O ja, wij hebben onze eerste kerstaankoop gedaan! in de zon met 25 graden!
Hoe is het met de kerstdrukte daar in de winkel? Zijn alle kindertjes al zenuwachtig voor Sinterklaas? Dat gaan wij heir helaas missen..

Wij gaan nog een paar uurtjes wachten op de bus en nog een poging doen tot foto's op de pc zetten..
morgen gaan we heerlijk uitslapen! dat komt er hier nog niet veel van..

we hebben foto's gevonden op facebook, een van de groepsgenoten is al bezig geweest! dus houdt de foto sites in de gaten :)

See Ya!
Alysia en Lianne

ps. wij denken dat het water hier met de klok mee wegspoelt.. saai!

• 25 Oktober 2011 - 04:56

Marja:

hoi meiden jammer dat het met de foto,s niet lukt ben wel nieuwschierig fijne reis verder

marja vd ende

• 25 Oktober 2011 - 05:20

Gerard Van Daalen:

Hallo dames,
    Dank voor het bericht wederom. Als ik de mail met jullie naam ziet staan is dat het eerste wat ik aanklik!

Goede reis en skydive/surf ze!

gerard

• 25 Oktober 2011 - 07:12

Annika:

Met de klok mee!! SAAAAAII! Hadden jullie net zo goed hier kunnen blijven;) Neehoor gekheid:P
    Jullie hebben weer veel gedaan en gezien, zo te lezen! Het klinkt allemaal super gaaf! Veel plezier weer!!!
    Liefs x

• 25 Oktober 2011 - 07:19

Nadine:

Hee! Wat hebben jullie weer leuke dingen meegemaakt! Kerstaankoop met 25 graden, dat is hier wel anders ja;) Wel mooi dat jullie deze keer met duiken meer konden zien:Phaha.. Echt gaaf!
    Groetjes!! x Nadine

• 25 Oktober 2011 - 07:21

Wim:

Klinkt allemaal weer geweldig.
    Jammer van de regen maar het ziet er voor de komende dagen weer goed uit.Magnetic Island schijnt geweldig te zijn. Ook jammer van de foto's maar dit gaat wel lukken in grotere plaatsen zoals Brisbane,
    Geniet er nog van.

• 25 Oktober 2011 - 07:32

Angela:

Klinkt weer leuk, ben benieuwd naar de nieuwe foto's!

• 25 Oktober 2011 - 07:35

Jasmijn:

Hay meiden!
    Ik had al een reactie geschreven, maar zie dattie er niet bij staat. Maar ben benieuwd hoe jullie het zeilen vinden, als jullie het leuk vinden mogen jullie natuurlijk altijd in Nederland nog een keer met mij mee ;)
    Ben ook benieuwd naar de foto's!
    Heel veel plezier weer!
    xLiefs
    P.S. Ik moest erg lachen om jullie P.S. ;)

• 25 Oktober 2011 - 08:54

Bep Roos:

alles gaat super zo te lezen op naar het volgende avontuur hihi groetejes xx

• 25 Oktober 2011 - 10:37

Bianca Verkaik:

Hoi, hoi fijn dat jullie het gezellig hebben en al zoveel gezien hebben. Goede reis maar weer xx

• 25 Oktober 2011 - 11:05

Linda:

hoi meiden
    jullie maken een hoop mee ben benieuwd hoe het eiland is
    goed dat je je spullen veilig bewaard
    groetjes

• 25 Oktober 2011 - 11:32

Alissa:

Het is nog niet heel druk hier met inkopen voor de kerst/sinterklaas. Of de kinderen zenuwachtig zijn geen idee maar alle reclamens zijn alweer op tv! Leuke foto's trouwens! en lianne had mama al terug gemailt?

Groetjess

• 25 Oktober 2011 - 13:28

Cyntia:

maar 25 graden!? dat is harstikke warm vergeleken met nederland!
    leuk dat jullie ook met de mensen van die tour ofzo mee omgaan! zitten er ook Nederlanders tussen?
    grappig dat jullie een nemo vis zagen met het duiken! en Alys, wanneer heb jij het niet koud, hahah.

veel plezier met surfen en skydiven!
    xxx

• 25 Oktober 2011 - 13:38

Opa Oma Van Daalen:

Lianne en Alysia,

Leuk om steeds te lezen wat jullie gedaan hebben en doen!!
    Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben.

Groetjes opa en oma

• 25 Oktober 2011 - 17:32

Badou:

heeey!

haha me moeder zei jaa alysia hebt een bericht geschreven ik gelijk kijken natuurlijk alleen wat heb je weer een geweldige reis meegemaakt ik heb het verhaaltje gelezen en ik vind het echt super leuk om dit allemaal te lezen alleen wel jammer dat het met de foto,s neit gelukt is maarja.... het is niet anders nou ik wacht nog wel op het volgende berichtje!
    doegg!:xd:

xx Badou!

• 25 Oktober 2011 - 18:39

Peter En Carola:

En inderdaad Peter de vorige keer vol spanning zoeken op youtube maar helaas er stond niets op....ha ha
    Maar 25 graden weten jullie hoe koud het hier is brrrrr. Peter en ik zitten al volop aan de pepernoten niet goed voor de lijn maar wel lekker.
    Fijne reis verder xxxxx

• 25 Oktober 2011 - 18:55

Conny Van Daalen:

Lianne, ik ben jaloers, wat een leuke reis en schitterende foto's. Goed dat je dit ben gaan doen.

• 25 Oktober 2011 - 19:27

Anneke Koreneef:

leuk dat jullie het samen zo leuk hebben geniet er maar van voor je het weet zit je weer in het koude holland doet je water koker het of is die nog niet gebruikt smaakt het eten nog een beetje of mist je de boerenkool groetjes tot de volgende keer

• 25 Oktober 2011 - 20:23

Miranda V. Rooijen:

Leuk om jullie belevenissen te lezen..wat een avonturen maken jullie mee! Januari is nog ver weg....ik vraag me af hoe Wim en Linda er dan uit zien, ik hoorde dat je vader veelste veel kookt en ze het uit ellende toch allemaal maar opeten!
    Groetjes van Lowie en Miranda

• 26 Oktober 2011 - 18:20

Erika En Eric:

Hoi Alysia en Lianne,
    Weer een week voorbij, wat gaat de tijd snel en wat doen jullie veel. :-D Het is maar goed dat jullie een reisverslag maken. Veel plezier nog en tot een volgende keer.

• 27 Oktober 2011 - 13:31

Alissa En Jose:

Hoi hoi
    Wij zitten heerlijk in de zon op een terras en hebben geen kerstinkopen gedaan...

• 01 November 2011 - 20:34

Karin:

Wat een leuke verhalen weer! En die acties van jullie, geweldig! Ik zie je er helemaal in Alys :D Leuk zo'n rugzak met veiligheidsspelden, gewoon zeggen dat het hoort ;)

• 18 December 2011 - 19:25

Fleur:

wow deze heb ik nog niet eens gelezen joh :o dat duiken lijkt me echt heel gaaf! wat is eigenlijk een zeekomkommer? het lijkt echt alsof je een hele wereldrijs maakt met al die steden, en het lijkt of het al 1 jaar duurt :( :(

xxx