Outback - Reisverslag uit Darwin, Australië van Alysia en Lianne - WaarBenJij.nu Outback - Reisverslag uit Darwin, Australië van Alysia en Lianne - WaarBenJij.nu

Outback

Door: alysialianne

Blijf op de hoogte en volg Alysia en Lianne

19 Oktober 2011 | Australië, Darwin

heey iedereen!!
in Alice Springs hebben wij een slang vastgehouden!

vanaf Alice Springs werden we opgehaald door een busje waarmee we richting Darwin gingen rijden. onderweg stopten we eerst bij hele grote rotsen waar we allemaal leuke foto's konden maken(devills Marbles),het was er wel heel erg heet (40graden). daarna gingen we naar de daly waters dat was een pub waar de mensen allemaal spullen uit alle landen verzamelden. en daarna hele grote watervallen waar we ook konden zwemmen, Paul (onze tourguide) vertelde heel veel hele interresante dingen.
in de bus mochten we voorin zitten omdat lianne wagenziek is. zo konden we alles lekker goed zien.
de dag daarna gingen we naar het eerste internationale vliegveld van australie en naar mataranka dat was een soort regenwoud achtige camping. echt super leuk!!. Alysia maakte daar weer een grote blunder door te vertellen dat er een grote vis in het water zat wat later een tak bleek te zijn.. oeps (blond). hier hebben we ook de eerste wilde walibi gezien!!
die nacht hadden we veel spinnen in onze tent (wat lie erg leuk vond) en het onweerde ook keihard terwijl wij in tentjes sliepen!!(wat alys erg leuk vond)
de laatste dag van onze trip van alice naar darwin mochten we de ochtend eerst lekker 3 uurtjes kanoen tussen de krokodillen (die we helaas niet hebben gezien). daarna zijn we nog een outback kroeg in gegaan die ook veel kon vertelden over alle landen. daarna zijn we de bus in gegaan richting Darwin wat voor ons vanaf de outback echt een hele grote stad is!!.
in Darwin sliepen we in een hostel genaamd melaluca mitchells!! jaja mitch:P. dat hostel staat in de straat mitchell street.

op de 16e vertrokken we weer voor een tour richting kakadu. we stopten bij een groot meer met allemaal watervallen. waar we ook onder konden zwemmen. we gingen naar een moeras waar we takjes en soort appels konden eten (dit was neit erg lekker vond alys) de aboriginals eten dit altijd!!
toen we weer richting ons kamp gingen reed onze tourguide (nathan) een walibi aan:( hij moest dit beestje uit zijn lijden helpen en moest z'n kop eraf snijden. waarna hij dat beestje meenam en ze hem gingen slachten om hem op te eten (lianne vond dit lekker alysia heeft het niet geproefd)
de volgende dag gingen we allemaal rotsen beklimmen toen kwamen we uit bij een groot meer waar we van rotsen af konden springen op allemaal gekke manieren (dit was erg leuk!!) daarna gingen we met een bootje varen tussen de krokodillen die we ook hebben gezien!!.
de laatste dag hebben op 1 plek gezwommen en gesprongen. tussen allemaal rotsen. lianne heeft haar angst overwonnen en heeft van een rots van 7 meter gesprongen!! helaas nu nog steeds last van haar oren. maar ze heeft het wel gedaan!
verder zijn we allebei van iets lagere rotsen gesprongen (4 meter) wat veel mensen niet durfde en waardoor wij heel cool zijn nu!!.
toen zijn we richting Darwin gereden en hebben we een afscheids diner gehad.
onze outback tour zit er jammer genoeg op we vonden het allemaal heel erg leuk!! hier heb ik nog even een lijstje met dieren die we hebben aangereden. en wist je datjes.

aangereden.
- 2 walibis
- slang
- kikker
- paar vogels

wist je dat:
- alysia een eng beest op haar voet had in de douche en heel hard moest gillen
- een duits meisje hem heeft vermoord
- een aussie haar toilet tas heeft leeggehaald.
-lianne hoofdpijn had in de bus
- en daar een vies drankje tegen kreeg.
- wagenziek na een bumpie road.
- we net in een achtbaan zaten.
- we veel dieren hebben gezien maar nog geen echte kangoeroo.
- er veel vliegen in de outback zaten.
- we onder de muggenbulten en blauwe plekken zitten
- we bosbranden hebben gezien die volgens de tourguide normaal zijn.
- de tourguide nederlands sprak
- we nu in een parlements huis zitten
- wij te laat waren bij de bus voor een walibi.
- niet te veel achter de computer kunnen vanwege de gratis internet.
- we alle mailtjes wel lezen maar niet alles kunnen beantwoorden.
- we de berichtjes hieronder erg leuk vinden
- we onze eerste cocktail op hebben

we hebben nog een leuke blunder!! we hebben dachten wij een koala beertje gezien(zie foto) maar dat bleek nep te zijn. oeps..

hoe is het verder daar?? iedereen op school en op z'n werk? hebben de afstudeerders al een baan? hoe is het weer daar?
hoe gaat het met alysia der toppertjes??

groetjes Ons....

foto'ss

htt://picasaweb.google.com/lietjuh5

nog een leuk filmpje van een australisch vliegerlied:
www.youtube.com/alysiabronius

• 19 Oktober 2011 - 05:15

Wim:

Wat een verhalen.
    En nu van Darwin naar Carns in een huurauto ? Hier is het rustig en slecht weer.

• 19 Oktober 2011 - 05:42

Irene Van Daalen:

Hoi meiden,
    Het verhaal klinkt goed en de foto's zijn helemaal geweldig. Veel plezier nog verder !

• 19 Oktober 2011 - 06:59

Ilona:

Van de rotsen afspringen lijkt me echt heel gaaf, hebben jullie daar foto's van? Wel zielig van de walabi, jullie hebben toch niet meegeholpen met slachten he :p? Vind jullie verhalen erg leuk om te lezen en ik ben stiekem natuurlijk wel een beetje jaloers!

• 19 Oktober 2011 - 07:38

Lisa:

Hee meiden,
    Wat een leuk verhaal weer :D
    En die wistje-datjes al helemaal :P
    Ik heb ook alle foto's bekeken en wat een mooie natuur daar! Ben heeeel jaloers maar wel super dat jullie het zo leuk hebben natuurlijk ;)

xx

• 19 Oktober 2011 - 07:44

Jasmijn:

Hay meiden!
    Wat onwijs leuk om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben!
    Toevallig schijnt nu de zon, maar ben bang dat de regen zo ook weer komt :s Geniet dus maar gewoon ook van die 40 graden daar ;)
    Heel veel plezier! En ik wacht alweer op jullie volgende bericht :)
    xLiefs

• 19 Oktober 2011 - 07:47

Gerard:

Leuke foto's. Wel veel Japanse tussen ;-)

Goed om weer van jullie te horen. Lijkt me een mooie reis so far.

Veel plezier nog

Gerard

• 19 Oktober 2011 - 08:13

Judith :

Hee meiden,
    Echt leuk om steeds een stukje te lezen over jullie reis! En de foto´s maken het helemaal compleet. Heel veel plezier nog en we zien jullie volgende stukje tegemoet!

Groetjes Judith

Ps. Oja ik ben aangenomen bij een opleidingsinstituut in Rijswijk, ben deze week begonnen en het bevalt prima! :)

• 19 Oktober 2011 - 11:06

Cyntia:

ik ben echt jaloers op jullie zeg!
    echt gave dingen die jullie meemaken!
    die foto's zijn trouwens echt heel mooi.
    lekker zeg, zo'n Walibi eten.. pff, lijkt me maar niks, haha.

ben benieuwd naar het volgende verhaal!
    xxx
    p.s fleur en ik gaan je weer even snel mailen!

• 19 Oktober 2011 - 11:24

Mandy:

Hey
    echt leuk al die verhalen.
    Ook echt mooie en en leuke foto's

• 19 Oktober 2011 - 17:11

Erika:

Hi girls,
    Wat een belevenissen om jaloers op te worden. En de foto's, geweldig. Alysia, je moet wel alles eten of proeven, daar wordt je een grote meid van. :-D
    Geniet nog van de overige 77 dagen, wij gaan hier gewoon door met zwoegen op het werk en zweten in de sportschool. ;-)
    Groetjes en tot het volgende verhaal.

• 19 Oktober 2011 - 17:24

Ton En Sylvia Peters:

Volgens ons maken jullie de reis van je leven.Dat jullie dat durven van een rots afspringen,ik kreeg al hoogtevrees toen ik het las en ik zit op een stoel(Ton)

Groetjes uit Monster

• 19 Oktober 2011 - 18:14

Nadine:

Hee meiden!
    Wat een leuk verhaal!! Gaaf wat jullie allemaal al hebben meegemaakt en erg leuk om die foto's erbij te zien.
    Nog veel plezier!:)
    Groetjes x

• 19 Oktober 2011 - 18:43

Linda:

hoi meiden wat leuk jullie verslag zou bijna ook zoiets willen doen en gave foto,s hebben jullie gemaakt en alysia jij heb toch ook wel van de 7 meter rots gesprongen nog veel plezier en groetjes van ons

• 19 Oktober 2011 - 19:03

Luck Wubben:

hoi meiden,,super leuk foto,s met leuk verhalen,,nog veel plezier!!!!

• 20 Oktober 2011 - 06:31

Kim En Inge:

heey
    leuke foto's op jullie site.
    leuk om te lezen waar jullie allemaal zijn.
    nog veel plezier
    groetjes inge en kim

• 20 Oktober 2011 - 10:44

Lilian :

jammer dat je die dieren aanhebt gereeden !!!

maar ik miss je nog wel hoor !!!

groetjes liliantjee

• 20 Oktober 2011 - 19:12

Lilian:

heey alysia ,

ik heb ook nu solto van de hogen ligger gedaan jippy !!!!
    en leuk dat je een beest op je voed hat hihihihihihihihihihihihihihihihi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

dikke knufel lilian

• 20 Oktober 2011 - 19:46

Fleur:

wajooo zo te horen en zien is het echt heel gaaf! en wat is een walibi? gave fotos! echt ik wou dat ik daarzo was ! gelukkig hebben wel vakantie :) ik weet niet hoeveel trainingen nog maar we missen je iedergeval wel! veeel plezier nog verder!

xxfleur

• 21 Oktober 2011 - 02:14

Alysialianne:

heey:)
    een walibi is een kangaroo fleur alleen dan een kleintje!!
    we hebben wel foto's van het springen van de rots maar niet op onze camera's dus die krijgen we nog op gestuurd
    nee mam ik heb niet van die hoge rots gesprongen alleen lie, maar lie had zo'n last van der oren dat ik het niet heb gedaan.
    we zitten nu in cairns in de regen, zondag gaan duiken, maandag cape tribulation en dan met een bus richting brisbane.
    Lillian ik ben trots op je!!
    xx Alyss
    volgende keer komt lie der most embarresing moment

• 21 Oktober 2011 - 08:43

Sandrine :

Zo te horen hebben jullie je ergste nachtmerries overleefd!!! Haha Xxx<3

• 21 Oktober 2011 - 09:22

Laura:

hee meiden,

wat een verhalen weer zeg!
    wat hebben jullie nu al ontzettend gave dingen gedaan!
    foto's zijn erg leuk ;-)
    Veel plezier zondag met het duiken en de reis richting Brisbane!

x Laura

• 21 Oktober 2011 - 09:38

Sieds De Boer:

wauw, prachtige foto's hebben jullie gemaakt. Echt zulk ander landschap als wat ik tot nu toe gezien heb. Het lijkt wel een ander land. Moet een geweldige toer geweest zijn. Have fun ladies!

Sieds

• 21 Oktober 2011 - 09:56

Petra:

Heey alys,
    Zo heb weer genoten van je belevenissen,super hoor! en leuke foto`s hebben jullie.Op de training gaat alles goed,de meiden zijn hard aan het trainen,je hebt het al gelezen dat lilian salto vd hoge ligger hebt gedaan,nikki en sterre arabier salto op vloer. en rianca alleen arabier op de balk.Emma losom tot handstand,en fleur lekker bezig is met flikflakken op balk en ook losom ,cyntia auerbach,aranka ook flikflak op balk .zondag gaan we naar de turnhal in leiden.dit was het weer! veel plezier en tot je volgende verslag.liefs petra

• 21 Oktober 2011 - 15:04

Kelly:

waaauww!! super mooi die foto's en die krokodillen man :P

Maak ook ff foto van de grote spinnen in jullie tent :D hihi

xx

• 21 Oktober 2011 - 15:14

Karin:

Hoihoi! Wat een verhalen weer! Een walibi aangereden, wat zielig!! Lijkt me wel super cool zeg die watervallen :) De wist je datjes zijn erg leuk :D Net lekker herfstvakantie gehad, helaas gaan we maandag weer met het echte leven beginnen :( Veel plezier daar nog!!

• 22 Oktober 2011 - 00:50

Rene:

hey! ben net uit cairns.. zit nu in mission beach voor de skydive tot ik maandag verder gaat met de oz experience bus! zie ik jullie nog een keertje? ;)

• 22 Oktober 2011 - 17:52

Germa Keijzer:

Jullie hebben echt het avontuur van je leven. Geniet ervan. Op de foto´s te zien hebben jullie het heel gezellig. Leuke hostels, enge beesten.... Veel plezier!!
    Groetjes uit De Lier.

• 22 Oktober 2011 - 20:44

Petra O.:

Hoi meiden, wat een gigantisch mooie en leuke foto's vooral die van de watervallen en de rotsen. Nou Alysia ik zou toch maar een aboriginal aan de haak slaan dan kan je in dat mooie land blijven!! Dan komen wij je wel opzoeken, misschien als leuk bedrijfsuitje. We zijn als uitje van Dyna wezen solexen, wat super leuk en gezellig was, jammer dat je er niet bij kon zijn. Jij dacht natuurlijk ook om even van je broer verlost te zijn, nee kom je hem overal tegen(de naam) daar zit je ook niet op te wachten (haha). Ik wens jullie nog een fijne reis, doe voorzichtig en geniet ervan. Groeten, Petra O.

• 23 Oktober 2011 - 04:54

Rene:

Gday! ja ik kan eerst wel een dag of 2 in townsville blijven voordat ik naar magnetic island gaat. of slaan jullie magnetic over?!
    cheers ;)

• 23 Oktober 2011 - 10:18

Jose :

Hey meiden,
    Hoe was het duiken?
    Ben heel benieuwd naar cape tribulation.... vooral de foto's!
    Groetjes Jose Alissa Henk en Paddy (die je knuffels toch wel mist!!)

• 23 Oktober 2011 - 14:27

Badou:

heeuj alysia

ahh wat zielig dat je al die dieren aangreden hebt! haha! ik zal nu zo denk gaan kijken naar de foto,s zo te zien heb je het weer leuk gehad haha ej bent lekker op stap nou ik en de rest hebben in leiden getraint en je had daar veel bruggen enzoo en er was een hele grote rekstok die wij ook hebben maar dan nog hoger en daar had ik salto alleen af gedaan en dan val je in de blokken echt gaaf! alleen hellevoetsluis was wel ietsie leuker want hij was ook groter en meer toestellen volgens mij ik wet alleen nog neit of mij krabbels allemaal aangekomen zijn want had daarboven volgens mij neit mij naam ingetypt maarja... nou ik hoor nog wel voor de volgende krabbel!
    Groetjes Badou

• 25 Oktober 2011 - 13:37

Opa Oma Van Daalen:

hoi meiden

leuk om steeds te lezen wat jullie gezien en gedaan hebben.
    de foto's gaan we straks kijken.

groetjes van opa en oma

• 26 Oktober 2011 - 20:56

Liset Van Adrichem:

wouw alysia en lianne wat een toffe dingen ervaren jullie,ben een beetje jaloers.
    Nog heel veel plezier.
    en was t echt jullie eerste coktail?
    vandaar die coala,die nep was (ha ha )

Gr Liset

• 27 Oktober 2011 - 14:37