A lot of nothing - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Alysia en Lianne - WaarBenJij.nu A lot of nothing - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Alysia en Lianne - WaarBenJij.nu

A lot of nothing

Door: alysialianne

Blijf op de hoogte en volg Alysia en Lianne

12 Oktober 2011 | Australië, Alice Springs

Na onze geweldige start is alles gelukkig beter geworden. Alysia's tas is uiteindelijk 's-avonds laat aangekomen en we hebben ze gespot toen ze het vliegtuig ingeladen werden.

De afgelopen dagen hebben we doorgebracht in de woestijn. Met een tour met 24 mensen zijn we met een bus de outback in gegaan. Na 4 uur rijden waren we bij KataTjuta aangekomen. Hier hebben we in sneltreinvaart een tocht afgelegd vol steile hellingen en losse stenen. Gelukkig hebben we niks gebroken, verzwikt of gekneusd! 's-avonds hebben we de zonsondergang bekeken bij Uluru (Ayers Rock). Was mooi om te zien, maar we hadden er meer van verwacht nadat An (Koreaanse uit het hostel) had gezegd dat het was als a dream.. Wij nuchtere hollanders aanschouwden dit niet zo ;)
Die nacht hebben we geslapen in een tent zonder licht, heel warm! 4.15 ging de wekker weer, we gingen de zonsopgang bij Uluru bekijken, al wandelend. We zijn rond de hele rots gewandeld en hebben veel foto's gemaakt. Waarschijnlijk herkennen we ze zelf niet eens meer..
Na deze wandeling gingen we naar een cultureel museum (enig..) en kregen we een uur Uluru les van een aboriginal.. We waren bijna blij dat het over was..
Na dit zijn we weer uren de bus ingegaan naar Kings Canyon. Hier kwamen we weer in een kamp waar we naar de zonsondergang keken. Hier hebben we onze eerste bushcake (Damper) gegeten. Was eigenlijk gewoon brood.. Later moesten we bushdansen bij het kampvuur bij de digereedoo. Hier hebben we ook voor het eerst in een swag geslapen. Dit is een slaapzak met een ingebouwd matras waarmee je onder de sterrenhemel slaapt. Alys heeft heerlijk geslapen en genoten van de mooie sterrenhemel. Lianne kreeg echter gelijk iets mysterieus op haar hoofd en kon de sterren niet zien zonder lenzen.. beetje jammer voor Lianne, fijn voor Alysia.
Die ochtend ging de wekker weer om 4.15, weer een zonsopgang, dit keer bij Kings Canyon. Een hele klim naar boven, maar we waren de enigen daar! Na de zonsopgang hebben we een 3 uur durende wandeling gemaakt, wat erg koud was door de harde wind. Wel wwas dit onwijs gaaf en mooi! Ook hier hebben we weer veel foto's gemaakt.
Hierna hebben we luxe gezwommen in een zwembad, doodeng want er zaten wespen die wel 4x zo groot zijn als die in nederland! De duik in het zwembad was heerlijk na al dat rode stof.

Tijdens de uren reizen hebben we nog een hagedis en een kameel gespot. Die kameel zijn we met zn allen achterna gerend, zie het voor je: 20 toeristen met camera's, rennend door de woestijn om een foto van een kameel te maken.. maar wel leuk! kangoeroes nog niet gezien helaas.. vanavond gaan we wel een stukje ervan eten!

Hier in Alice Springs lopen veel Aboriginals. Ze stinken allemaal en zijn heel eng! Gister hebben we gezellig een diner van 5 dollar gedaan met de hele tourgroep. was erg gezellig! opvallen is dat alles en iedereen bier drinkt (7.50 dollar per glas!!)
Hier worden wij ook liefkozend the dutchies genoemd.. of het moet een scheldwoord zijn.. hier zijn we nog niet over uit.. op de tour waren we de enige Nederlanders, bijna alles hier is duits!

De komende 6 dagen zitten we weer in de outback (dus onbereikbaar!). deze tour gaat naar Darwin en hier bezoeken we o.a. Kakadu NP. We hebben het ieder geval stukken leuker dan de start in Sydney!

Groetjes uit Sunny Alice,
Alysia en Lianne

ps. bedankt voor alle leuke berichtjes! leuk om te lezen :)

de foto's staan op

• 12 Oktober 2011 - 08:00

Wim:

Geweldig, ik ben jaloers.
    Ben benieuwd naar de foto's

• 12 Oktober 2011 - 08:07

Angela:

Pap even aan met een leuk economische gericht bedrijf daar, k wil er stagelopen!

• 12 Oktober 2011 - 08:18

Annika:

Hee meiden!
    Wat een geweldig verhaal weer! Gelukkig klinkt het nu allemaal positiever en dat gaat het vast en zeker nog meer worden!;) Heel veel plezier in Darwin de komende dagen!
    Liefs xx

• 12 Oktober 2011 - 09:13

Rene:

hey gaat goed daar int midden? ;) hoorde dat jullie ruud en leon nog tegen waren gekomen bij de mac :p ik ga naar cairns miss. kom ik jullie nog tegen of niet. nog een fijne trip!
    Greetz. Rene Hersbach (maasdijk)

• 12 Oktober 2011 - 09:16

Wim & Henny Molleman:

Hallo meiden,

Leuk om jullie verslag te lezen temeer daar wij er recent ook geweest zijn.
    Je moet het wel treffen dat er een mooie zonsopkomst of ondergang is in Ayers Rock. Bij ons was dat wel het geval en we hebben prachtige foto's gemaakt. Hopelijk jullie ook.
    Nog veel plezier de komende weken. Wij zijn binnenkort ook weer Down Under bij onze zoon.

• 12 Oktober 2011 - 10:24

Linda:

leuk wat jullie meemaken ben benieuwd wat jullie nu allemaal gaan doen

• 12 Oktober 2011 - 11:46

Lisa:

Eindelijk weer een berichtje :D ik was echt super benieuwd :P !!
    Leuk dat jullie al echt in de outback zijn geweest! Meteen lekker avontuurlijk!
    Heel veel plezier tijdens de komende outback reis! xx

• 12 Oktober 2011 - 12:19

Gerard:

Erg benieuwd naar de foto's..

• 12 Oktober 2011 - 13:00

Bart:

Wat een geweldige ervaring dames:)

Ben eigenlijk ook wel jaloers. Heel veel plezier in Darwin.

Groetjes Bart

• 12 Oktober 2011 - 14:37

Erika En Eric:

Hoi Dutchies :-?

Fijn weer wat te lezen van jullie. Wat je vader al schrijft, Alysia, jaloers word je ervan. Lekker vroeg er uit, in de openlucht slapen!! Bushdansen :-D
    Is kangoeroevlees trouwens lekker. :-P

• 12 Oktober 2011 - 14:47

Cyntia:

heee!
    fijn dat jullie het leuk hebben!
    ben echt wel jaloers hoor..
    ik kon alleen geen foto's zien, klopt dat?
    ik kon alleen foto's zien van high wine ofzo.
    nouja, héééél veel plezier daar nog!
    en alys, we missen je ! ):
    xxxxx
    p.s heeft alys de mail van fleur en mij nog gehad? komen er nog veel meer hoor! hahah

• 12 Oktober 2011 - 14:48

Aranka:

Heee,
    mooi dat je het leuk heb daar!
    kben benieuwd naar de foto`s !!

xxx

• 12 Oktober 2011 - 17:43

Bianca:

Hey meiden,

Fijn dat jullie het zo leuk hebben. Veel plezier weer op de volgende toer. Groetjes uit een winderig en regenachtig Nederland

• 12 Oktober 2011 - 19:15

Ilona:

Leuk om te lezen! Er is vanavond een film op tv die zich afspeeld in australië (hij heet dan ook australië ;)), moest direct aan jullie denken!

• 12 Oktober 2011 - 19:20

Karin:

Weer een leuk verhaal!! Wat een belevenissen, maar die zonsopgang en zonsondergang moet toch wel mooier geweest zijn dan in Nederland! Ook al zijn jullie nuchtere Hollanders ;)
    Was de kangoeroe eten lekker? Ik zou ze liever in het wild zien lopen :P

Veel plezier nog!!!

• 13 Oktober 2011 - 08:59

Petra:

heb jullie verslag weer gelezen ,moet toch wel weer een fantastische ervaring zijn wat je allemaal ziet en meemaakt,en Alys hoe is het eten? Nou ja...in februari kunnen we weer 3 zaterdagen na de wedstrijden heerlijk naar de mac donald.Heel veel plezier en tot het volgende verslag en hopelijk met wat foto`s.

• 13 Oktober 2011 - 15:19

Melissa Penning:

Wow, wat klinkt dit ontzettend gaaf! En wat schrijven jullie leuk, haha. Ik moest echt lachen om dat ene stuk dat Lianne helaas de sterrenhemel niet kon zien :') Too bad!

Ik hoop echt dat de reis verder nog helemaal goed verloopt :D maar dat zal wel! Ben benieuwd naar het vervolg van jullie avonturen...

• 13 Oktober 2011 - 18:10

Ton En Sylvia Peters:

Zo te zien en te lezen genieten jullie erg van de reis tot nu toe!!!!
    We gaan zeker ook een naar Australië

• 14 Oktober 2011 - 12:48

Charlotte & Mandy:

Hee!!
    Jullie hebben echt al heel veel leuke dingen meegemaakt zeg! Missen jullie Nederland al een beetje? Of wordt het grenzeloos verliefd? haha!

Nog heeeel veel plezier & tot snel!
    Dikke kus

• 14 Oktober 2011 - 15:15

Fleur:

zozo veeel gelopen zeg! 4:15 je bed uit dan ben je ook helemaal kapot ik zie jou al achter een kameel aanrennen xd! het zwembad was dus het leukste haha die heb je in nederland ook maar zo te horen is het wel vermoeiend maar wel heel gaaf!
    we missen je wel heel erg op de trainingen!

xxfleur

• 14 Oktober 2011 - 15:17

Fleur:

volgensmij heb je de verkeerde foto's erop gezet klopt dat? ik zie namelijk foto's van een pannekoeken high tea ofzoiets? hahaha

• 15 Oktober 2011 - 06:03

Sieds De Boer:

Hey Dutchies (bedenk zelf maar of het een scheldwoord is of niet:P),

Leuk wat van jullie te horen. Jullie schrijven erg grappig. Volgens mij hebben jullie mijn verslag niet helemaal goed gelezen. Vond de rest van het hostel beetje afstandelijk, maar staat in dat het spelletjes spelen met jullie leuk was! Dus beter lezen de volgende keer. Moet nog zien of ik met oud en nieuw in Sydney ben. Vond een hostel te duur. Als het uitkomt, dan haal ik misschien de nacht door. Maar waarschijnlijk werk ik dan op een farm. Ga namelijk een jackeroo course doen, waarbij ik de garantie krijg voor een baan. Veel plezier en fijn dat het steeds leuker is!

Groeten van een andere Dutchie

• 15 Oktober 2011 - 06:45

Sandrine :

Heey, dat klinkt allemaal heel leuk!! Hopen dat het nog leuker word! Veel plezieR!! Xxx

• 15 Oktober 2011 - 19:20

Floor:

Heeei !
    Zo ik ben wel jaloers hoor! zeker ook lekker weertje daar? hier is het maar koud! Jammer dat ik de foto's niet kan zien want ik ben erg benieuwd hoe het daar eruit ziet!
    En, hoe was het om onder de sterrenhemel te slapen?
    Alysia, we missen je wel heel erg bij de trainingen hoor!'
    Nog heeel veel plezier daar en ik ben weer benieuwd naar een nieuwe verhaal!
    xxx Floor

• 17 Oktober 2011 - 09:20

Cyntia:

leven jullie nog wel?
    hoor net van me moeder dat er allemaal bosbranden zijn op de weg naar Darwin!
    daardoor gingen er ook racen ofzo niet door toch?

• 17 Oktober 2011 - 14:58

Jose..:

Ik ben benieuwd of jullie al digereedoo kunnen spelen... En hebben jullie al een kangoeroe gespot? Groetjes uit de lier

• 18 Oktober 2011 - 08:15

Rianca:

hoi alysia,
    hoe gaat het leuk om telezen wat je hebt mee gemaakt,ik heb eindelijk zolendraai gedaan maar nog niet gefilmd.
    groetjes, rianca

• 18 Oktober 2011 - 15:22

Inge En Kim:

hoi alysia

gaat het goed in Austrailie?
    op de gym gaat het goed.
    gaaf dat we kunnen lezen waar jullie zijn en wat jullie meemaken
    we missen je heel erg op de gym

groetjes inge en kim